Wat kun je doen om een schrijnende schram niet pijn te laten doen?

Mijn kat probeerde via mij omhoog te klimmen. (au)
Ik heb het eerst even laten bloeden, en toen een coolpack op gelegd... de schram is nu zo goed als dicht, maar het doet dus pijn...

Enig idee hoe ik de schram minder kan laten schrijnen?
Kan ik het insmeren met iets wat goed is of zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

schijfje komkommer er op leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Laten drogen aan de lucht, niks opdoen en morgen mee in de zon, niet te lang, maar een half uurtje bevordert de genezing.
Het schrijnend gevoel moet je echt even op de koop toe nemen, helaas, smeren is voor schaafwonden niet aan te raden.
En leer je kat wat een krappaal is :) (geintje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er zeker niet mee in de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kat krabt zijn krabpaal zo'n beetje doormidden :-)) dit was echt een ongelukje... hij gleed van de gladde tafelrand, en mijn been diende als steuntje... ;-) ik vermoed dat ik best een kwartiertje in de zon kan er mee... lijkt me wel lekker. maar niet te lang.
Nestocyl kan helpen. En er zijn ook homeopatische middeltjes te krijgen die daarbij kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij alle oppervlakkige huidbeschadigingen, roep ik altijd: Calendula doet wonderen. Wel even de wondjes aan de lucht dicht laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calendulazalf of -tinctuur (gemaakt van goudsbloem) geeft een verzachtend en helend effect. Calendula kan, in tegenstelling tot arnica, direct op de aangetaste huid worden aangebracht.
Amadea
13 jaar geleden
Insmeren met honing als je het hebt , is goed op pijnlijke (wonden) . Honing is ook steriel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste oppervlakkige wonden is schoonmaken onder de stromende kraan prima. Bij schaafwonden moet je soms wat boenen (jaja, voorzichtig met een gaas of iets dergelijks) om al het vuil te verwijderen. Doet misschien even pijn maar later heb je er alleen maar profijt van. Een flinke krabwond van een kat is dieper maar ook dan is goed schoonspoelen de beste remedie als een begin van wondverzorging. Doe dat met lauw water en verzeker je dat je de wond tot in de diepte hebt kunnen schoonspoelen. Droog deppen en verder zoveel mogelijk de natuur zijn werk laten doen. Afdekken (indien nodig) bij voorkeur met een niet-verklevende bedekking. Gaas met wat vaseline voldoet. Is de wond echt diep of heb je het gevoel dat je de wond niet goed hebt kunnen schoonmaken dan kan het verstandig zijn om na te gaan of je een tetanusvaccinatie nodig hebt. Je huisarts kan je daar op grond van alle gegevens uitsluitsel over geven. Kan eventueel nog wel even wachten tot maandag, hoor.