Hoe kan ik me heel snel ontspannen? Nu direct ;-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga plat op de grond liggen, je rug niet te plat, niet te hol, gewoon comfortabel. Leg je handen op je onderbuik, trek je ademhaling naar je onderbui en voel hoe je handen op en neer gaan. Doe dit heel rustig en gecontroleerd, concentreer je op je ademhaling, in en uit, heel rustig..... Dan na enkele minuten, je blijft liggen op de grond, maak je van je hele lichaam een bolletje, dus je pakt je onderbenen stevig vast en knijpt zo hard je kan, je spant elke vezel, ELKE VEZEL, in je lichaam op, dit gedurende een 5 à 7-tal seconden en dan ga je terug heel ontspannen naar ruglig, helemaal languit en je concentreert je terug even op je ademhaling. Dan maak je je nog even heel lang, je probeert met je tenen de muur te raken en met je vingertoppen de andere muur. (linkerhand uitstrekken en rechtervoet en vice versa). En dan sta je heel rustig weer recht en doe je voort met wat je bezig was. Je doet dit alles liggend en probeer aan niets te denken, enkel je ademhaling.... Werkt hoor!!

Plat o je rug gaan liggen. Ogen dicht en de golven van de caraibische zee in je hoofd horen. Visualiseer: een palboom. En een wit strand. En een strak blauwe lucht. Je voelt de zweetdruppels op je rug, die door de wamre caraibische wind snel verdampen. Tequile in je hand. Je hoort Marimba muziek op de achtergrond.

Goeievraag afsluiten, computer afzetten en gaan liggen op de bank met een koel washandje op je voorhoofd.

lekker even in je tuin gaan liggen onder een parasol

Plat achterover vallen op je bed met uitgespreide armen en benen en ogen dicht doen. Voeten liefst iets hoger leggen.

Als plat op je rug gaan liggen, even niet mogelijk is.: Ga rechtop zitten in je stoel. Draai een flink aantal keren met je schouders. Schud vooroverhangend met je hoofd, een paar keer met je hoofd heen en weer. Zit weer rechtop, en haal diep en zuchtend adem. Dan moet je je alweer wat anders voelen en is de bestaande spanning weg. Als er iets in je je bezwaart, en kan je er nu niets aan doen: spreek met jezelf een tijdstip af, waarop je daaraan zult werken, en doe nu wat je moet doen.

"'Rust.' Zeg het een paar keer. Het woord zelf is al genoeg om rustiger te worden." Begin met concentratie op de ademhaling. Ga aandachtig via de buik ademhalen (waarbij de buik omhoog komt bij een inademing, je ademt natuurlijk gewoon door je neus). "Concentreer u op uw armen, benen, handen en voeten. Voel hoe zwaar ze worden. Zeg steeds opnieuw tegen uzelf: 'Mijn linkerarm is zwaar, mijn rechterarm is zwaar, mijn linkerbeen is zwaar, enz. Dan: 'Mijn armen en benen zijn zwaar.'" Enzovoort, concentreer je op je polsslag, ademhaling, buik. Ga naar een rustige ruimte - het toilet desnoods.

Bronnen:
Het grote boek van de rust - Paul Wilson

Je heerlijk laten masseren door 2 zachte handen....

Douchen, lekker lang

Stil zitten in een stille ruimte en je concentreren op je lichaam en verder niets.

Op het toilet gaan zitten met je broek omlaag.

een koud voetenbadje met een lekker olie erin, wat te drinken, tijdschrift erbij en wat te snoepen

Door je te onthechten... Letterlijk in je geest alles loslaten waar je over peinst, en dat naar een later tijdstip bonjouren. Als dat je lukt, ben je direct ontspannen.

Waar je ook bent kun je heb beste een aantal keer heel diep ademhalen naar je buik en door je mond de lucht weer uitblazen. Concentreer je helemaal alleen op die beweging van je ademhaling en doe dat steeds rustiger en naar je buik (bij inademen, zet je buik dan uit). Werkt heel ontspannend......zzzzzzzz Toegevoegd na 6 uur: Kleine aanvulling: inademing moet langzaam en naar je buik. Als je dit te snel doet kun je inderdaad gaan hyperventileren en je wilt juist naar ont-spanning.

Op een rustig plekje liggen je ogen dichtdoen en denken dat je op een klein heuveltje ligt te kijken naar het wuivende graan, het grazende vee en de azuurblauwe lucht

Op youtube videoreeks van enya opzetten, werkt echt!

Je hebt al heel wat goeie antwoorden gehad. Mocht je er inmiddels een uitgepikt hebben die voor jou werkt, dan heb ik heb nog een " lange termijn" tip voor je. De volgende keer dat je aan het ontspannen bent, voeg je een kleine handeling aan het ritueel toe. Iets simpels dat je overal en altijd kan herhalen. Leg bijvoorbeeld de top van je duim tegen de top van je wijsvinger, en hou m daar, zo lang mogelijk. In ieder geval zo lang als comfortabel voelt. Doe dit elke keer als je je ontspanningsoefening doet en als je je ontspannen voelt. Het leuke is dat na verloop van tijd, het samenbrengen van je duim en wijsvinger al voldoende is om te ontspannen. Meteen en ter plekke. Handig net voor een moeilijk gesprek of zo. Pavlov effect heet dat. Succes! Gee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100