Voorhuidreconstructie, hoe en wat?

Dit onderwerp las ik op het internet, ja ik ben besneden en d.m.v. voorhuidreconstructie kan men weer een voorhuid krijgen? oid.

Als ik een slappe penis heb dan zit mijn 'vel' losjes, nergens last van. Maar als ik een stijve heb, dan zit het allemaal wel heel erg strak. Wat mastruberen moeilijk maakt. Seks ook denk ik.

Ik ben destijds om medische redenen besneden, denk er nog dagelijks aan, heb er psychisch zowel lichamelijk last van, vooral psychisch.

Mijn vraag, kan d.m.v. voorhuidreconstructie mijn problemen worden opgelost?

Alvast bedankt,

Toegevoegd na 1 uur:
Graag zou ik letterlijk gezegd, gewoon mijn voorhuid terug willen. (psychisch dus) Hopelijk kunnen jullie dit indenken!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je 'denkt dat seks ook moeilijk zal gaan'.
Maar dat ligt wellicht anders dan je denkt. Een vagina omsluit de penis en de vagina bevat allemaal ribbels, die de penis tijdens het neuken heerlijk masseren. Dus de hele penis wordt omvat, en dat is een bijzonder prettig gevoel. De vagina van een vrouw kan in vorm verschillen. Het kan zijn, dat hij de penis van voor tot achter omvat, en de prikkeling is dan zo intens dat je klaarkomt voordat je er echt van genoten hebt.
Het spel van de liefde is niet alleen neuken, het is vooral het samen ervaren van deze dingen, communicatie dus.
Hopelijk zul je er minder tegenop zien zo. Laat die voorhuid maar, het doet er niet zo toe.

Het beste antwoord

Dat je psychisch je voorhuid graag terug wilt hebben is natuurlijk een ding. Lichamelijk zie ik overigens geen redenen om een voorhuid te hebben. Ik ben niet besneden en tijdens sex is het juist de bedoeling dat je eikel bloot komt te liggen omdat dat juist het gevoelige gedeelte is. Iemand die besneden is heeft daar juist voordeel van, omdat de eikel altijd bloot ligt en daardoor een hogere gevoeligheidsgrens heeft. Hij kan langer doorgaan. Daarnaast is het ook nygienischer. Er kan zich geen vuiligheid ophopen tussen vel en eikel.
Vind je masturberen in dat geval pijnlijk is het zaak een glijmiddel daarbij te gebruiken. Je moet ook niet masturberen door je vel over je eikel proberen te trekken maar door met je vingers over je eikel te glijden. En met glijmiddel is dit toch een stuk prettiger. Overigens kun je ook babyolie gebruiken als glijmiddel. Is goedkoper en het ruikt ook nog eens lekker.
Voor sex hoef je je geen zorgen te maken. Indien de vrouw voldoende opgewonden is gaat dat allemaal vanzelf. En anders is een glijmiddel ook daar aanbevoelen. Maar dat geld ook indien de man niet besneden is.
Voor je psychische klachten denk ik dat je je goed moet realiseren dat zo'n reconstructie niet zomaar iets is en dat je lid ook verprutst kan worden. Daarbij wegen naar mijn mening de voordelen (als die er al zijn) niet op tegen de eventuele nadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichamelijk.. het zit te strak! Hogere gevoeligheid als besneden persoon, ik denk van niet. Doordat de eikel altijd bloot ligt bij mij (al ong. 15 jaar), heb ik juist een minder gevoelig gedeelte (de eikel) dan jongens/mannen met een voorhuid. Maar toch bedankt, jou mening over reconstructie zal ik serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik ook. Besneden mensen hebben een hogere gevoeligheidsgrens dus een lagere gevoeligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh ja ik snap het, ben alweer een tijdje uit de biologie, maar bedankt!

Andere antwoorden (3)

Als jij last ondervind van je besnijdenis, of het nu lichamelijk is of psychisch is, dan moet je zeker met iemand die je er meer over weet gaan praten.
Een voorhuid is zeker genotsverhogend tijdens sexuele handelingen.
Dus ik zou zeggen ga om te beginnen eens met je huisarts praten... kijken wat hij er van zegt. Misschien is je probleem dat je alleen meer glijmiddel moet gebruiken. maar misschien heb je er meer aan om wat plastische chirurgie te ondergaan.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de seks beter als je een voorhuid hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is per persoon verschillend,
met een voorhuid is de eikel gevoeliger.
Meer gevoel kan eerder (te vroeg) klaarkomen betekenen.
Minder gevoel kan later (te laat of helemaal niet) klaarkomen betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou beter..... dat is natuurlijk afhankelijk hoeveel energie je zelf erin stopt. Maar ik hoor van veel mannen die het op latere leeftijd hebben laten doen dat, het gevoel minder is geworden, dus minder plezierig is.
ook vind ik persoonlijk is de eikel van een onbesneden man zachte/gladder, voor bijv tegen de vulva aan wrijven tis prettiger, En als er geen medische reden voor is, waarom weg laten halen? jongetjes moeten het gewoon goed schoon houden leren houden... ( en daar schort het nogal aan)
en het wordt vaak uit esthetisch oogpunt gedaan...
zonde.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar ik ben al naar de huisarts geweest. Dus jou advies; ´ga om te beginnen eens met je huisarts praten… kijken wat hij er van zegt´. maakt mij lichtelijk geirriteerd. Heb het ook al aan mijn ouders voorgelegd etc. huisarts wist geen raad..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jou huidige huisarts niet weet wat hij er mee moet beginnen, moet je naar een andere huisarts.
Uiteindelijk moet je een doorverwijzing naar een plastisch chirurg krijgen. of je kan zelf contact op nemen met een kliniek, maar dan moet je kijken hoe het zit met de verzekering.
Als iets je ergert dan, moet je niet genoegen nemen met NEE. Of je je hele voorhuid terug krijgt is de vraag verrek je kan het ook zelf doen ( heb ik ook wat geleerd)...... Verwacht geen wonderen en je hebt wel doorzettingsvermogen nodig...
Maar beter iets dan niks http://www.restoringforeskin.org/beginners-guide-foreskin-restoration
kijk maar bij de guide bij punt 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasadena: je zegt in je vraag niet dat je al bij de huisarts bent geweest, en mobie1980 probeert goede tips te geven. Geen enkele reden om geïrriteerd te raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hippo Daarom hoef je er nog niet vanuit te gaan, dat ik er niet ben geweest!? maargoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mobie1980 bedankt voor jou tips, waardeer ik zeer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan,
Maar even terondersteuning van Hippo.... Als iemand niet alle informatie geeft, gaan wij ( de antwoordgevers van GV) uit van een nul situatie... en bij medische vragen is dat ga naar de HA.
( je wil niet weten hoeveel mensen vertrouwen op meningen van ondeskundigen)
Aannames maken, kan gevaarlijk zijn, onder bepaalde situaties en natuurlijk bij bepaalde mensen.
Dan zijn er gelukkig de reacties waarin je zaken kan verduidelijken. Kortom, hoe vollediger de vraag. hoe gerichter het antwoord.
Als het nu te strak zit wordt het lastig, een te strakke voorhuid is juist een medische reden om te besnijden.

Zonder wat meer informatie (en eigenlijk ook foto's) is er weinig te vertellen. Maar daar is goeievraag minder geschikt voor en daarmee kan je ook beter naar meer gespecialiseerde fora. En natuurlijk naar een arts.

Ik weet niet precies waar je psychisch last van hebt, maar op http://www.besnijdenisinfo.nl/ kom je ook minder leuke foto's tegen. Ook valt het niveau me daar tegen. Aan de andere kant wel lotgenoten, met ervaring.

Probeer het eens met (veel) glijmiddel (olijfolie werkt ook) en/of met een condoom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je moeilijk kunt masturberen is juist een pluspunt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaat nergens op!