Moet ik hier nou eigenlijk trots op zijn?

Ik heb ADHD,
Mijn mentor vertelde me laatst dat ze 't niet eens kon merken.
Moet ik hier nou trots op zijn?
Ik ben toch wie ik ben!?
Ik kan geen antwoord vinden...
Ik weet dat het mooi is.
Maar ik ben toch wie ik ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

het feit dat iemand je adhd niet merkt is niet zo belangrijk, wat jij ermee doet is belangrijk! Ik zat met dezelfde vraag en heb besloten dat ik mezelf wel goed vind! Die adhd is slechts een stukje van jou als individu, ikzelf zou vast best saai zijn zonder.!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bent zo ADHD als dat je er zelf mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent zeker wie je bent, met al je plussen en minnen. En dáár moet je trots op zijn. Ik vind het al heel knap dat je eigenlijk al zo over jezelf denkt.
De vraag is misschien hoe je mentor de opmerking bedoeld heeft. En dat kun je en mag je haar vragen. Ook nu nog, als je wilt.
Het komt op mij over alsof ze je een compliment wilde geven, met de beste bedoelingen. Ze heeft waarschijnlijk niet eens door dat het jou aan het twijfelen heeft gebracht.

Toegevoegd na 4 minuten:
oja, dat ik het knap vind dat je 'al zo over jezelf denkt', daar bedoel ik mee: op jouw leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ondanks je ADHD ben je ook een gewoon mens
dus je mag zeker trots zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk moet je trots zijn op wie jij bent! En wie jij bent, dat maak je zelf uit. Accepteer jij je ADHD en speelt het een rol in jou leven, dan is dat zo en wees er trots op, het maakt je tot wie je bent.

Maar als jou mentor je zegt dat ze het niet eens kon merken, bedoelt ze dat (lijkt mij) positief. Dus ik zou het persoonlijk als goed bedoelde opmerking zien en haar bedanken.
Het kan natuurlijk goed zijn dat het je toch dwars zit omdat je vindt dat het juist bij jou hoort, dat zou je een volgende keer ook kunnen zeggen. Dat je het niet vervelend vindt dat je ADHD hebt.

Maar je hebt gelijk hoor! ADHD hoort bij jou en het maakt je tot wie je nu bent. En dat is toch juist iets goeds in mijn ogen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet dat ADHD je nou 'anders' maakt of zo. Het is het zelfde als aan je mentor vertellen dat je blond bent en dat ze vervolgens aangeeft daar nooit bij stil te hebben gestaan. Het is geen bonus, het is geen beperking, het is geen 'level up', het maakt je geen supermens en je bent niet ziek of zo iets dergelijks. Je bent wie je bent. ADHD is gewoon een 'karaktertrek'. Het weerhoud je van niets. Je moet alleen bewust zijn van het feit dat je bv. snel afgeleid en wellicht impulsief bent. Voor de rest: the sky is the limit!

Je hoeft er niet zo zeer trots op te zijn dat ze het niet kon merken, maar je kunt het toch best wel een geruststelling vinden, nietwaar? Het ligt er blijkbaar niet dik bovenop. Genoeg redenen om blij met jezelf te zijn en dingen met je leven te doen waar je trots op kunt zijn. Go get 'em! :-)