Groen/grijze uitslag?

Sinds een paar dagen heb ik last van groenige uitslag op de binnenkant van mijn armen. Ik heb het tot 3 keer toe vaker gehad, ook in mijn hals. Van mijn huisarts heb ik te horen gekregen dat het ophopinkjes van dode huid kunnen zijn, maar hij wist het niet zeker. Daarom vraag ik me toch af wat het is, want deze arts weet toch vrijwel elk kwaaltje wel te benoemen. Ik heb er een vaseline voor, maar die verzacht het alleen een beetje. Het jeukt niet, doet geen pijn, het voelt alleen wat stroever aan dan mijn gezonde huid. Ik heb er dus geen last van, maar het ziet er ook een beetje viezig uit.. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb al meerdere malen gescrubt; hier gaat het niet van weg, te hardnekkig..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Dit zouden idd dode huidcellen kunnen zijn. Door te scrubben gaan ze er wel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je niet toevallig een ketting of armband gedragen waar nikkel in zit
of draag je sieraden die misschien naar een paar keer dragen groen worden
ik zou t eens met citroen proberen misschien gaat t weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou een verklaring kunnen zijn, ik draag sinds een paar maanden een zilveren armband aan mijn linkerpols maar hiervoor had ik de uitslag ook al..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het niet, want ik had het ervoor al.
Klinkt een beetje als een soort psoriasis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me dat je hiervoor naar de dermatoloog kunt gaan. Even een verwijzing vragen bij de huisarts.