Hoe kan ik slaapverlamming krijgen?

Ik heb er veel over gelezen en ik weet nu ook precies wat slaapverlamming is. Ik vind het echt heel interessant en ik wil het erg graag een keertje zelf meemaken.
Ik weet dat dit bijna nooit als prettig ervaren word maar ik ben gewoon heel nieuwschierig en ik wil het echt gewoon een keertje gehad hebben.
Ik heb echt op heel veel gelezen (ik heb zelf ook een boek over lucide dromen) in een boek en op internet maar het lukt me maar steeds niet.
Mensen die ik ken hebben het zelf opgewekt door alleen maar stil te liggen maar bij mij lukt het niet.
Als ik het goed heb krijg je slaapverlamming als je lichaam denkt dat je aan het slapen bent terwijl dat niet zo is, en als je dus stil ligt en je beweegt of je slikt, je lichaam gelijk weet dat je niet slaapt en dat het dus niet lukt. Ik kom wel soms zo ver dat het lijkt dat mijn handen door mijn bed zakken en dat ik denk ik er bijna ben maar mijn ogen gaan dan altijd automatisch open of ik slik en dan gaat het weg.
Op wat voor momenten kan ik dit het beste proberen? Voor het slapen? S'nachts? Als ik s'ochtends wakker word in het weekend? Als ik heel erg moe ben of juist niet?
Hoe kan ik dus het snelste slaapverlamming krijgen?
Hopelijk heb ik de vraag een beetje duidelijk gesteld want daar ben ik niet zo goed in..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaapverlamming kun je volgens mij niet kunstmatig opwekken. Lucide dromen kun je trainen, maar dat is toch echt wat anders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees maar blij dat je daar geen last van hebt!
Ik heb het regelmatig en het is doodeng.
Mijn moeder heeft het ook en nog vaker.
Die durft soms niet meer verder te slapen.
Maar dat kan je niet opwekken hoor,dat heb je of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat op een positieve manier wilt doen, en dat kan, volg dan een geleide meditatie, zoals Yoga Nidra. Wat jij slaapverlamming noemt wordt daar beschreven als 'yogi-slaap'. Tijdens de oefening 'slaapt' je lichaam terwijl je geest wakker en helder blijft bij het volgen van opdrachten en instructies. Ik beoefen dit zelf en het werkt heel verkwikkend en positief. De moeite van het proberen waard en het kan op deze manier geen kwaad. Zoek maar op Google en je vindt bakkenvol informatie hierover. Hoop dat je hier iets aan hebt en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er een lange tijd last van gehad.. nu steeds minder. Ben blij dat je het niet hebt want 't is geen pretje..
Ik weet niet waarom maar in het begin was het altijd zo, dat ik in mijn droom flauwviel en dan "wakker" werd en ik dus die slaapverlamming had. Maar het is niet zo dat je wakker wordt en denk: hey wat grappig ik kan niks bewegen. Ik raak helemaal in paniek, elke keer weer. Ik probeer te roepen of geluid te maken maar niks lukt. Terwijl ik na een tijdje ook wel wist van blijf gewoon 10 seconden stil liggen dan is het over. Toch raakte ik weer in paniek als ik het weer had..
Ik weet zelf niet waardoor het komt. Ik kreeg het pas voor het eerst op mijn 18e, daarvoor nooit gehad. Een aantal maanden veel last van gehad en toen werd het ook ineens een stuk minder.

Antwoorden (2)

Een slaapverlamming is heel moeilijk zelf op te wekken, al is het wel mogelijk. Weet wel zeker dat je het wil hebben, je hebt heel veel uitgezocht erover, dus je weet vast wel wat het inhoudt, maar gewoon ff voor de zekerheid: Het is niet alleen leuk, er is een grote kans dat je gaat hallucineren en demonen (duivels) gaat zien, die een shockerende indruk kunnen achterlaten, en waar je serieuze psychische problemen van kunt krijgen.
Als je het dan toch wilt, is het mogelijk om het zelf op wekken. De meeste mensen menen dat het alleen is te creëren als je het al eens hebt gehad, dus er is niet veel te vinden over het zelf opwekken. Na een tijdje zoeken heb ik tenminste nog dit gevonden op een forum:

"ik kan het ( ->slaapverlamming) inmiddels ook opwekken, ik maak mijn hoofd "leeg"..concentreer me volledig op het gevoel van mijn lichaam...en blijf ongeveer een half uur COMPLEET stil liggen."

Het was het enige wat ik kon vinden, ik hoop dat je er wat aan hebt! Wees voorzichtig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent verkeerd bezig als je denkt dat je dit voor of na je slaap in kunt zetten want het is een fase van de REM slaap: "Slaapverlamming is een merkwaardig verschijnsel. Tijdens je remslaap – de slaapfase waarin je dromen hebt – worden al je spieren behalve longen, hart en oogspieren uitgeschakeld. Dat komt omdat je anders de bewegingen in je droom ook in het echt zou maken. Op zich handig, maar deze tijdelijke verlamming kan ook optreden buiten de remslaap, als je nog – of al – wakker bent. Gevolg is dat je welbewust en redelijk wakker dezelfde verlamming ervaart en niet kunt spreken of bewegen."

Je kunt dat echt niet even doen of leren, je hebt het of je hebt het niet en het is vrij zeldzaam. Zet het van je af en ga enge films kijken, misschien droom je daar over.