Waar kun je witte ontslasting van krijgen?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb de zinnige antwoorden geplust aangezien de minkuukel is langs geweest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Zie de onderstaande Bron. Daar staat dat het kan liggen aan het soort voedsel en de snelheid waarmee dat door de darmen gaat - in dat geval is er weinig aan de hand. Het kan ook liggen aan problemen met lever en/of gal. Als dat gepaard gaat met geel zien, afvallen en moeheid, dan moet je op een holletje naar de huisarts.

Ik citeer de relevante passage:

"
Het gaat [...] vooral om het verschil tussen 'ontkleurde ontlasting' (door een mogelijk gal-probleem) en 'licht gekleurde' ontlasting (door het soort voedsel en de passage-snelheid). Bij echt ontkleurde ontlasting is het opletten geblazen, maar dan moet er óók sprake zijn van geel zien, afvallen en moeheid. In dat geval moet er zeker door een arts verder naar gekeken worden.
"
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Cryofiel
13 jaar geleden
Zo te zien is hier een minkukel langsgeweest. Iedereen heeft minimaal één min. Een minkukel is waarschijnlijk een verveeld beginnend pubertje. 't Is vakantietijd; naarmate de vakanties langer duren en de verveling toeneemt, zullen er wel meer van die minkukeltjes op GV verschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff ik heb op goede antwoorden ook minnen. Zonder uitleg. Ik zelf heb daar geen last van. Als de info maar klopt. Toch !

Andere antwoorden (11)

van veel kaas eten
overigens is het niet door de kaas dan raad k je aan om een arts te bezoeken
want dan kan het ook een probleem van de lever zijn

Toegevoegd na 4 minuten:
ontlasting hoort een aaneengesloten worst te zijn, dus niet keutelig of een serie losse worstjes.
Kleur (wit, geel, groen, bruin, zwart)
Bij onvoldoende galproductie of obstructie van de galwegen kan de ontlasting er wit uitzien, doordat de galkleurstoffen, die de ontlasting normaal gesproken zijn donkerbruine kleur geven, niet of onvoldoende aanwezig zijn; men spreekt in de kliniek wel van stopverffeces. Afhankelijk van de kleur van de gal kan de ontlasting zwart, donkergroen, donkerbruin, lichtbruin of oker kleuren. Zwarte ontlasting kan duiden op een bloeding in maag of dunne darm. Gele ontlasting komt vaak door overmatig alcoholgebruik. De gele kleur ontstaat dan doordat de lever meer afvalstoffen produceert.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,maar dan heb je waarschijnlijk geelzucht
dat heet dan stopverfontlasing

Toegevoegd na 1 minuut:
ontlasting moet dat zijn zo duidt je t aan als je op de praktijk bij de dokter zit dan weet die genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, kijk. Als je spinazie eet, dan krijg je groene. En met rode kool rode. Dan zijn het dus de witte bonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het licht eraan of het echt totaal wit van zichzelf is. Of gekleurd wit.
Bij de eerste adviseer ik je een huisarts te bezoeken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
witte chocolade eten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien ontlasting bruin wordt van afgevoerd/oud bloed is witte ontlasting wel een bezoekje huisarts waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan duiden op een probleem met je galblaas. Huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen galblaas meer. ;-)
vragen aan de gene over wie het gaat is nu iets wat laat (3:11)
morgen eens vragen.
Weet niet of diegene toevallig zwanger is? In combinatie met zwangerschap en tijdelijk slecht eten (door ziekte) kan je ook witte ontlasting hebben. Gaat vanzelf weer over, is niet erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt ook witte ontlasting van Vogelvoer.

Kijk maar eens op je tuinmeubels en onder een boom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook ooit hele witte ontlasting gehad en na het onderzoek van het lab bleek ik een micro-bacterie te hebben.Ik was ook erg ziek.
Maar leverklachten levert ook witte ontlasting op.
Ik denk wel dat het raadzaam is om de huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bariumpap. (contrastspul wat je drinkt voor een rontgen onderzoek van de darm) wordt het echt ronduit WIT van.. :-))