Vitamine D is voor het opnemen van kalk in de botten. Je kunt dus wel veel melk drinken bijvoorbeeld, maar dat heeft geen enkele zin als dit niet kan worden opgenomen met behulp van vitamine D.

Ook hebben ze een rol bij tegen het bederven van je tanden. Verder werken ze samen met vitamine C en A.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine D remt de afgifte van het parathormoon dat de bijschildklier aanmaakt. Het parathormoon regelt de calciumconcentratie in het bloed, samen met calcitonine.
Calcium zorgt ervoor dat je botten en gebit sterk blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zorgd voor sterke botten en tanden, maar neem nooit 1 vitamine per keer in zoals d of c maar neem altijd een complexiteit aan vitamines in, dus waar alle vitamines in zitten dus gezond en gevarieerd eten en drinken is het beste.
Daarbij kun je een hulpmiddel gebruiken in de vorm van een voedingsupplement waar alle vitamines inzitten. Stuifmeel microscopisch fijn gemalen, zit alles in wat een mens nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezond eten, dan heb je helemaal geen supplementen nodig.
Vit D komt veel voor in vette vis en wordt toegevoegd aan margarine