Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een probleempje, tijdens het uitgaan of op een feestje wordt ik ziek, wat kan ik daaraan doen?

Het zit zo, ik ben hoogsensitief en ben psychisch af en toe iets te sterk. Dat betekent dat ik mezelf dus vanalles aan kan praten, zonder dat ik dit wil.
Als ik uitga waar het warm en druk is, wordt ik duizelig en krijg ik last van buikpijn en vermoeidheid. Ik heb hier heel lang last van gehad en ben er wel weer bovenop gekomen.
Maar sinds kort heb ik er toch weer erg last van. Ik ben ook gewoon bang om ziek te worden, waardoor ik daar dus onbewust erg veel aandacht op vestig.
Voor de duidelijkheid ik drink niet en gebruik ook geen drugs. Wie heeft een advies voor mij?

Toegevoegd na 1 minuut:
trouwens, het duurt meestal maar een uur of 2, meestal in het begin van de avond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik ken het, over zal het niet echt gaan, je kunt het hooguit iets negeren en daardoor een beetje onderdrukken

accepteer het gewoon en wees selectief met je grote feesten. Bij die paar die je echt niet wilt missen weet je dan gewoon dat de daarna de tol betaalt maar dat heb je er dan voor over (dat hebben sommige mensen ook door hun te grote alcohol inname).

Als je hoogsensitief bent praat je jezelf die symptomen niet aan hoor, je kunt dan echt veel meer dan andere mensen last hebben van warmte drukt fel licht (ik haat halogeen lampen). etc

Goed uitgerust zijn en niet te veel én niet weinig eten en drinken van te voren helpt ook ietsje
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wees tevreden met wie je bent en besef dat je heel bijzonder bent, krijg zelfvertrouwen en je zal het beheersen.
Je ervaart het nu als een nadeel, draai het om tot een voordeel!!
Heb hier ook jaren last van gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je overgevoelig bent voor geluid, kun je ook nog eens concert-oordopjes proberen als je naar een groot feest gaat.

Je kunt dan wel een normaal gesprek met mensen voeren, maar wordt niet gevloerd door de bastonen in de muziek en het sluit je een beetje af van de ergste herrie om je heen.

Aan 't eind van de avond voel je jezelf een stuk minder beroerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding