hoe kom je van benuawdheid af

vaak s'nachts word ik opeens benauwd en maak ik een piepend en hijgend geluid wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heb je astma, ga hiermee naar de huisarts die kan je hierover verder informeren en je er vanaf helpen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Astma is ongeneeslijk, de huisarts kan je er dus niet "vanaf helpen" maar wel zorgen voor verlichting van de klachten.

Andere antwoorden (2)

Klinkt als een allergie. Als je het vaak in bed hebt, kan het een huisstofmijtallergie zijn. Ga even langs je huisarts voor een diagnose en een test (al kan dat niets te zien geven en je bent toch allergisch).

Je kunt hypoallergene dekbedhoezen kopen (en hoeslakens en kussenslopen). Maak (en houd) je slaapkamer zoveel mogelijk stofvrij.

Als je veel last hebt kun je een anti-allergietablet nemen voor het slapengaan. Maar het is beter om de oorzaak te achterhalen en weg te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ppiepen en hijgen, dat klinkt wel heftig. En 's nachts. Dus niet overdag. Dan zou de oorzaak in je slapkamer te vinden moeten zijn.
Kijk eens naar de samenstelling van je kussen/ Eendenveren? Dan vervangen.

Laat de huisarts even een allergietest uitvoeren. Misschien moet je ander beddengoed.