Wat moet je schrijven in je dagboek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in aanvulling op de antwoorden: je hoeft er niet lettelijk èlke dag in te schrijven..

Antwoorden (8)

Wat je die dag hebt gedaan, wat indruk op je heeft gemaakt en wat je daarbij voelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf nog steeds in mijn dagboek! Leuk voor later;)

Je kunt in je dagboek alles schrijven wat je maar wil. Het is immers jou DAG-boek.
Je beschrijft hoe je dag was. Dat kan met schrijven, tekeningen, aandenken (papiertjes die je in de klas kreeg etc)..

En ook: wees duidelijk met wie , wat zij.

Je kan namelijk opschrijven. "Ik vind hem ècht zo stom!"
Maar dan weet jij over 10 jaar niet meer wie 'hij' was.

En voor de rest, is het helemaal aan jou natuurlijk! Je kunt zoveel in een dagboek schrijven!!

Toegevoegd na 30 seconden:
"Met wie, wat zei".

Mijn spelling mag wel wat beter.. tjonge.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe kan je alles erin zetten wat je hebt gedaan die dag, leuke maar ook minder leuke dingen.
- dingen die je wil onthouden voor later,
-hoe je je voelt, waar je mee zit,
-alles kan het is jou boek, en niemand hoeft het te lezen
13 jaar geleden
Je kunt jouw dagboek alles toevertrouwen wat je beroert, je ergert, je vrolijk heeft gemaakt op de betreffende dag.
Je moet bedenken dat, wanneer je als oude oma nog eens je dagboek doorbladert, het net een soort persoonlijk geschiedenisboek voor je zal zijn. Schrijf dus die dingen op die voor jou op die dag belangrijk kunnen zijn of zijn. Dit kunnen zowel ingrijpende dan wel grappige ,vrolijke gebeurtenissen zijn. Schrijf je diepste gevoelens van je af tegen je dagboek. Geef het een naam alsof het je beste vriendin is waartegen je alleen je diepste zielsroerselen vertelt! Je zult zien dat het zelfs enigszins therapeutisch zal werken doordat je ergernissen vooral van je af kunt schrijven. Door het op te schrijven verwerk je het al, wist je dat? Doe het alleen als je zeker weet dat er thuis zoveel respect voor je is, dat er niet stiekem in gelezen wordt of wanneer er een slotje op zit. Op een echt dagboek zit het niet voor niets! Gebruik het anders alleen om dagverloop en gebeurtenissen in op te schrijven, maar dan kan je net zo goed schriften ofzo nemen. Een dagboek is echt persoonlijk!
amc
13 jaar geleden
Ik hou geen dagboek bij , voor leuk voor later, maar ik heb het altijd gedaan en doe het nog om juist dat te zeggen, wat je niet zomaar zegt.

Je denkt zoveel en zoveel dingen komen bij je binnen. Als je gaat schrijven ben je verplicht om dingen onder woorden te brengen en dan wordt het vaak veel duidelijker voor jezelf en bovendien verwerk ik daar ook weer veel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor jouw belangrijke , en onvergetelijke gebeurtenissen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn geen regels voor. Dus schrijf hierin wat jij wilt schrijven.
Als het over koetjes of kalfjes gaat is dat helemaal prima.

De meesten zullen hun gevoelen, emoties en ervaringen opschrijven. Als een middel om deze zaken van hun af te kunnen schrijven. Een soort van zelf psychologische hulp.

Maar dat hoeft helemaal niet. Dus schrijf wat jij wilt.
Bij Anne Frank is daar een boek uit gekomen. Dus het kan ook een boek zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je tegen niemand durft te vertellen.