Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vraag over de waaier

kan je hoofdpijn krijgen als je de waaier s'nachts aan laat staan? en als dat ja is hoe kan dat dn? waarom reageert je hoofd erop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je hoofdpijn krijgt van een ventilator die de hele nacht aan staat, dan kan het zijn dat er veel stof wordt rondgewaaid in de kamer en zeker als je die niet verder ventileert. Dus raam open.

Wat ook kan is dat de ventilator een geluid maakt, waaraan je niet gewend bent en wat je 's nachts in je slaap toch op een bepaalde manier stoort.
Dan zou het kunnen dat je met hoofdpijn wakker wordt.
Oordopjes kunnen dan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bedoel je een ventilator? In principe kan je daarvan geen hoofdpijn krijgen. Het enige wat ik vinden kan dat in verband met het verkoelen van de lucht hoofdpijn veroorzaakt is een airconditioner met achterstallig onderhoud. Deze blaast namelijk behalve frisse lucht aan de lopende band micro-organismen naar binnen. In vervuild bevochtigingswater en natte luchtfilters kunnen bacteriën zich uitstekend vermenigvuldigen. De verontreinigingen zijn moeilijk op te sporen en veroorzaken hoofdpijn, vermoeidheid, prikkelende ogen en geïrriteerde luchtwegen. Bij het verlaten van het gebouw verdwijnen de klachten van dit ”sick building-syndroom” meestal snel.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ik slaap al ruim 2 jaar met een ventilator aan en ik krijg geen hoofdpijn. Ik heb er ook nog nooit iemand over horen klagen dat ze hoofdpijn krijgen van een ventilator. Wel zijn er heel veel mensen die niet tegen airco's kunnen doordat die vaak te koud staan en te droge lucht verspreiden. Ventilatoren zijn veilig wat dat betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat zeker wel kan, omdat je spieren afkoelen en als je gespannen spieren hebt in je nek bv dan kun je hoofdpijn krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eventueel is het mogelijk dat je last krijgt van het geluid van de ventilator, het is een geluid met een lagere frequentie.

Net zoals sommige mensen last krijgen van windmolens in de buurt van hun huis, dit is dan nog lager maar het zou kunnen. Probeer eens te slapen met oordopjes of de ventilator op hogere stand. Misschien maakt dit iets meer lawaai maar de frequentie wordt hoger. Ik zou zeggen probeer het eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding