Wat helpt het beste om muggenbulten te voorkomen?

Ik wil liever geen spul op mn lijf spuiten omdat ik dat smerig vind. Maar helpt er iets anders écht goed om die beesten uit je buurt te houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een middel met DEET werkt toch echt het beste. Het is inderdaad vies als het op je handen komt en ik vind het ook niet prettig, maar prettiger dan gestoken worden. Ik zou Deet wel adviseren in een flacon met een spuitknopje zodat het niet op je handen komt. Het kan geen kwaad op je handen, maar als het in je ogen komt door wrijven gaat het irriteren. Middelen met citronelle zijn niet schadelijk, maar ook niet voor de mug. Ze helpen nauwelijks. in Griekenland hadden wij een flesje dat in een verstuiver zat die je in het stopcontact deed. Dat hoefde je dan niet op het lichaam te spuiten. Dat werkte zo goed dat alle insecten in het hele appartement het loodje legden. Zal vast iets te sterk zijn, maar werkte perfect. Je ademt de stoffen zelf natuurlijk ook in dan, maar je hoeft het niet op je lijf te smeren.

Het beste antwoord

Bij de ANWB kun je muggenbandjes kopen.Ze ruiken een beetje naar muggenspray en zijn ongeveer 1cm breed, zwart en plat.Per 4 verpakt.Doe er 1 om je pols en 1 om je enkel en het werkt perfect :) Ze werken 2 weken na openen! Ideaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

heel je lijf bedekt houden, lange broek, shirt met mouwen.
En dan nog ben je niet zeker
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goed antwoord. Als je niets wilt insmeren zal je je zogoed kunnen bedekken. Ze kunnen niet door een spijkerbroek heen. In de slaapkamer kan je onder een klamboe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mijn ook een +sje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah idd geen muggebulten, maar wel klotsende oksels! Brrr moet er met dit weer niet aan denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt wel, dus een plus van mij!
citroen planten in je slaapkamer helpen, alhoewel je dan buiten je slaapkamer nog geprikt kan worden ben je daar iig redelijk veilig en horregaas voor je ramen.
ik heb ook citronella kaarsjes, daar houden ze ook niet van.
wanneer je een muggenbeet hebt kun je die met een doorgesneden teentje knoflook insmeren
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citroen plantjes in je omgeving zetten
muggen houden niet zo van citroen geur
of een muggenlamp plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in de handel een olie die voedt en die voor muggen verwarring zaait. Muggen zien infrarood en daarmee zien ze de bloedtemperatuur in de huid. Die olie verblindt de muggen in die frequentie. Stinkt niet en werkt perfect. Het zoeken naar de naam en merk laat ik aan jou over, daarvoor hebben we allemaal Internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, citroen kaarsen.
Als je een gordijn hebt, hou die dicht! muggen komen op licht af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citronella is wat ik gebruikt .
het zit in een klein flesje en haal je bij b.v. kruidvat.
wil je het niet op je huid smeren dan sprenkel je het op je kleding .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een vast plekje (bed, bv) een klamboe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze snachts een ventilator aan in je kamer welke roteert. De beestjes kunnen niet tegen de windstroom invliegen, daar zijn ze te klein voor.

Overdag zoals genoemd is citronella kaarsen een goede uitkomst.

Mocht je nou toch gebeten zijn, dan werkt een klein beetje tandpasta op de bult smeren echt (hoe raar het ook klinkt) Het haalt het prik en jeukgevoel weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naast iemand slapen, lopen, zitten die altijd wordt gestoken.
Mijn toendertijd vriendin had na een uitstapje 60 bulten en ik helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arme meid!:P
Volgens mij helpt naast je bed een ui leggen ook. Een wollen deken helpt ook. Lavendel of rozemarijn helpen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe voorkomt u muggenbeten?
■Horren voor de ramen en deuren plaatsen.
■Meppen met een krant, vliegenmepper of elektrische mepper.
■Muggen houden niet van citroen luchtjes.
■Laat plekken in huis goed door tochten want daar houden muggen niet van.
■Producten van DEET zijn ook heel effectief maar houdt ze uit de buurt van kinderen en zwangeren.
■Een groot klamboe net boven het bed hangen zodat u 's nacht weer heerlijk mugvrij kunt slapen.

Tot slot.
Ook bepaalde huis- tuin en keukenmiddeltjes kunnen goed helpen tegen muggenbeten:

■Met de nagel een kruisje in het bultje duwen en insmeren met tandpasta.
■In deppen met azijn.
■Gebruik bijv. een citronella kaars op uw terras.
■Muggen komen niet af op licht maar op warmte, een elektronische lamp werkt dus niet.
■Een citroenplant.
■Eucalyptis of citronella olie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rolhor maken