ik heb een kostuum/pak gekocht , nu heb ik manchetknopen gekocht en een gewoon overhemd, kan ik deze m.knopen gewoon gebruiken ?

of moet ik een appart overmemd kopen?en moet ik dan denken aan bepaalde mouwlengte etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (3)

Nee je kunt manchetknopen alleen gebruiken bij overhemden die daarvoor bedoeld zijn. Deze hebben namelijk twee knoopsgaten en meer niet. Daar wordt de knoop doorheen gehaald.

Dus je zult een ander hemd moeten kopen, of deze dragen zonder manchetknopen.

Toegevoegd na 44 seconden:
De mouwlengte is niet anders dan bij gewone hemden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je persé dit overhemd wil dragen bij je pak kan je ook de knoop verwijderen en daar een knoopsgat maken. Op vele naaimachines zitten daar accessoires voor bij of vraag het even aan iemand. Zo kan je dan wel de manchetknopen gebruiken.
LET OP! De mouwen moeten wel geschikt zijn hiervoor.

Heb je misschien het bonnetje nog van het overhemd en is het ongedragen/nog in de verpakking, probeer het dan te ruilen.

Suc6 met de show stelen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat mooier als je een overhemd gebruikt die voor het dragen van manchetknopen gemaakt is.

Mocht je het overhemd niet meer kunnen ruilen dan is het een optie om de knoop te verwijderen en zelf een knoopsgat te maken. In de bijgevoegde foto zie je het resultaat van een zelfgemaakt gat.

De afwerking van het overhemd blijft toch mooier als je hem koopt i.p.v. zelf maakt.