Wat kan ik voor uitkering vragen als ik zorg voor mijn gezin ?

Mijn vrouw is al jaren ziek maar dit word steeds erger .
Mijn dochter van 7 heeft een autisme verwante stoornis en vergt heel veel energie van ons .
Dit is wel te doen als ik thuis ben , dan heeft mijn vrouw meer rust en ik kan meer met mijn dochter doen .
Ook kan ik mij dan volledig inzetten in de huishouding .
Nou wil ik dus weten of er een mogelijkheid is tot een uitkering / pgb/wmo e.d. aan
te kunnen vragen zodat ik mijn gezin fulltime kan verzorgen .

Wie weet hier raad mee en heeft tips voor mij ?
Met vriendelijke groet Sander

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Ga praten met sociale dienst

Het beste antwoord

Van een pgb kan je niet leven dat is een budget om hulp in huis te kunnen betalen en daar zijn een aantal voorwaarde aanverbonden. Je kunt een pgb aanvragen voor je vrouw en dochter en daar hulp voor in huren. Zelf stoppen met werken is geen optie omdat je dan vrijwillig werkloos wordt. Verder bestaan er geen uitkeringen om thuis je gezin te verzorgen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke , bedankt voor de tips .
Maar er zullen wel meerdere mensen hier in de wereld
zo leven .
Is dit echt het enige ?
Hier moet toch iets voor te vinden zijn ?
Ik kan toch niet fulltime voor mijn gezin + huishouden zorgen als ik fulltime moet werken ?
ronron1212
11 jaar geleden
Heel vervelend voor je maar het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer vervelend ronron .
Dan houdt dit helaas op .
Bedankt voor de tips .

Andere antwoorden (1)

Naar de huisarts gaan is een eerste stap en maatschappelijk werk volgt daarna

Ze kunnen je echt helpen het juiste traject te vinden
Ze kunnen naast dat je je werk zou moeten opgeven ook thuis zorg o.i.d aanbieden ?

Werk heeft bijna altijd voorrang boven thuis zitten
Bovendien gaat je dat altijd geld kosten
hoe je het ook wendt of keert denk ik
Je baan opgeven brengt je al gauw op bijstand niveau
niet aan te raden.