Bestaan er nep sigaretten op basis van planten en kruiden die gezond zijn?

Hallo,

ik vroeg mij af of er ook nep sigaretten bestaan op basis van planten en kruiden of iets dergelijks die gezond (of tenminste niet ongezond) beschouwd worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (5)

Het meest schadelijke wat alle, echt alle sigaretten hebben is de rook. Er bestaat gewoon geen gezonde reguliere sigaret.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eindproduct van een verbrandingsreactie inademen is naar mijn weten nooit gezond.
Bij elke sigaret is het ook nog eens een onvolledige verbranding, en wat er ook voor kruiden of iets in zit, het is niet gezond.
Ritsuka
11 jaar geleden
Er zijn elektrische sigaretten te koop. Die verbranden niet echt, maar verdampen een vloeistof. Je hebt ze met- maar ook zonder nicotine. Zonder nicotine schijnt in ieder geval geen nadelen voor je gezondheid te hebben.
Alle andere opties, zoals Kretek sigaretten (met kruidnagels) blijken nog slechter te zijn dan tabak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn in de apotheek sigaretten te koop op basis van kruiden, ze hebben een beetje een Mentol smaak en zijn bedoeld voor mensen die kortademig zijn en dus eigenlijk niet mogen roken.
De naam weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is precies wat ik zoek eerlijk gezegd, kan je echt de naam niet terugvinden/navragen of opzoeken please???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeger had je belinda menthol gewoon te koop bij sigarenboer. ik kan me niet voorstellen dat ze sigaretten verkopen bij apotheek. maar stuur eens een mailtje naar epharma bijvoorbeeld of andere apotheek.
Net als Ritsuka denk ik dat het roken van welke planten niet gezond is, welke plant dan ook. Ik kan het alleen niet onderbouwen met een bron.

Je kunt kruidentabak proberen, zonder tabak. Dit zal allicht minder ongezond zijn dan tabak. Met zo'n hulzenstopper kun je hier zelf sigaretten mee maken.
Kruidentabak kun je online bestellen of kopen bij sommige coffee- of growshops.