Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevaren van een maagzweer. ?

Ik heb van de week een maagscopie vanwegen helse maagpijn klachten.
Stel het is een maagzweer wat doen wat doen ze dan. Of stel het is geen maagzweer wat kan het dan zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is niets, maar dan ook niets van te vinden op het wereld wijde web hoor....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste mirr, het lijkt me niet handig om mensen onnodig bang te maken, je kan hypochondrie beter niet ook op andere mensen gaan richten... Opzoeken wat de complicaties van iets zijn tja, zoek de complicaties van "leven" op en de complicatie is; pijn, ziekte en dood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wow mirr.
Hoe groot is de kans dat het kanker is ofzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bailey, de kans op maag(wand)kanker is mogelijk ietsjepietsje vergroot als je een maagzweer hebt (gehad). Irritatie van cellen, waardoor deze zich moeten herstellen en delen, kan de kans op kanker vergroten. Namelijk; des te vaker cellen zich moeten delen, des te groter de kans op een foutje bij de deling. Maar, er is ook kans dat het zich uiteindelijk niet tot kanker vormt. Eerst even zien wat het is, misschien is het wel een maagzweer, heb ik ook gehad (maar goed, wat niet), en de maagpijn daarbij was erg scherp en hevig. Erg vervelend, en het kan dat je daarna de rest van je leven een gevoeligere maag hebt dan ervoor. Maar daar kan je rekening mee houden door je dieet aan te passen. En, mocht het zo zijn, dan ook even opletten met evt. medicatie in de toekomst; sommige meds zijn niet zo maagvriendelijk, vraag er dan ook een maagbeschermer bij.
Beterschap in ieder geval.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

als je een maagzweer hebt zullen ze die eerst gaan behandelen met medicijnen
je kan ook een gevoelige maagwand hebben
probeer er zelf eerst wat aan te doen geen tomaten want die maken meer zuur aan geen jus de orange
koolzuurhoudende dranken
geen alcohol
geen sterk gekruid eten
geen koffie met melk
niet roken
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze gaan eerst vaststellen of het bacterieel is (heliobactor pylori staat me bij).
is het bacterieel, dan krijg je een antibioticakuur.
is het niet bacterieel, dan ga je waarschijnlijk aan de maagzuurremmers.
probeer je nog niet al te druk te maken, wie weet valt het alles mee!
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Een complicatie van een maagzweer kan een maagbloeding zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in het beste geval gaat het om gastritis(maagontsteking),gaat het toch om een maagzweer dan ga je enkele maanden maagzuurremmers moeten nemen die spoedig verlichting brengen
(Lees meer...)
fremar
15 jaar geleden
In negen van de tien gevallen worden chronische maagklachten veroorzaakt door een bacterie, de helicobacter pylori. Doorgaans is een week behandeling met een combinatie van twee antibiotica en een maagzuurremmer (PantoPAC®) voldoende om er volledig van te genezen. Ik denk dat er voor een gastroscopie gekozen is omdat bij jou de kans op een maagzweer wordt ingeschat, die complicaties kan opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing