waarom voel ik me licht als ik mondharmonica speel?

Soort bevrijdende gevoel bij blazen en inademen en daarna voel je voldaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet bij alle vakjes die je inblaast maar bij bepaalde vakjes , soort brom gevoel. Echt lekker fijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp dus dat je niet bedoelt dat je je wat licht voelt doordat je een tijd hebt staan blazen (zoals je ook wel hebt bij een luchtbed)? Ik kan het me wel voorstellen. Het is ook een relaxed gevoel, diepe, lage tonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is heel anders dan als je luchtbed gaat blazen ja....Het geeft gewoon erg goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een + voor jouw vraag en ik zal mijn man straks aanraden om ook zijn mondharmonica eens wat vaker uit te testen.
Wie weet heeft hij er zoveel baat bij dat hij prompt zijn sigaretten de laan uit stuurt.
Al gaan de buren er niet kunnen om lachen dat hij ook 's nachts voor dit anti stress alternatief kiest - hahaha Bedankt voor het delen van jouw ervaring want daarmee inspireer je wellicht meerdere mensen. Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat dat zogenaamde "fijne" gevoel eigenlijk het gevoel is dat je lichaam te weinig zuurstof krijgt, en dus slecht is voor je lichaam. wat nou als hij een keer buiten westen gaat, of zijn longen beschadig? zie het maar als ongeveer hetzelfde gevoel als bijv. je arm slaapt. is "lekker" gevoel, maar slecht omdat je arm dan te weinig zuurstof krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet om zuurstofgebrek dat is heel iets anders, het gaat om oergevoel van ritme. Bij zuurstofgebrek moet ik wel eerder denken aan luchtbed pompen.

Het beste antwoord

Alles wat beweegt veroorzaakt via hormonale processen een specifieke trilling en/of trillingspatroon in ons bevattings- en waarnemingssysteem.
Bepaalde trillingspatronen ervaren we als ongewenst of onaangenaam en andere ervaren we als heel aangenaam.

Of nog anders gezegd, het ene trillingspatroon activeert via hormonale processen ons intern/natuurlijk Cannabis systeem en het andere niet.
Ons intern/natuurlijk cannabis systeem bevindt zich in onze hersenen (in de hippocampus, ook wel temporale kwabben of slaapkwabben genoemd) en van zodra dat hersendeel geactiveerd wordt gaan we ons heel goed tot extreem goed voel of zoals jij het verwoord, we gaan ons bevrijd voelen.

Dus als jij in bepaalde vakjes van jouw mondharmonica blaast dan breng jij het soort trillingen teweeg die jouw intern cannabissysteem activeren en daardoor kom jij met jouw bevattings- en/of jouw waarnemingsvermogen zowel letterlijk als figuurlijk op een andere golflengte (frequentie) terecht.

Mensen die er een totaal ander trillingspatroon op nahouden dan jij kunnen evenwel hinder ondervinden van hetgeen jij als aangenaam ervaart dus Geniet met volle teugen van jouw gratis euforie-momenten want ze zijn de vitaminen voor ons hartje en zieltje ;-)

Sommige mensen (mogelijks wel alle mensen als ze zich hiervoor openstellen) activeren hun intern cannabis systeem via het Glimlachen en schaterlachen.
Anderen via orgasmes, extreem sporten, positief denken enz.
En alweer anderen via alcohol-, medicijn- en druggebruik.

Ik heb voornamelijk baat bij Glimlachen in combinatie met het opnemen van bass-tonen alsook de tonen van klankschalen in combinatie met de tonen van de sjamanentrom.

Zo heeft iedereen bepaalde overeenkomsten qua bekomen van een zelfde resultaat of ervaring maar tegelijk hebben we ook een pak afwijkende patronen.

Test het zelf maar eens uit en ook jij zal nog meermaals versteld staan van de wondere resultaten der zichtbare en onzichtbare trillingen.

Ik voeg een paar links toe via dewelke je meer te weten kan komen over onze wonderlijke interactiemogelijkheden.
Je hoeft het niet te lezen hoor, je kan ook gewoon blijven genieten van datgene wat jou het meest plezier bezorgt ;-)

Liefs en Have Fun Anyway!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prachtig! Ik zal het nogmaals opnieuw lezen! Bedankt voor deze moeite!

Andere antwoorden (1)

Omdat je lichaam dan te weinig zuurstof krijgt, dit is natuurlijk niet goed. Misschien een ander instrument leren spelen waar je niet op hoeft te blazen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
hij geeft aan dat het prettig en fijn is.dus waarom stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat dat zogenaamde "fijne" gevoel eigenlijk het gevoel is dat je lichaam te weinig zuurstof krijgt, en dus slecht is voor je lichaam. wat nou als hij een keer buiten westen gaat, of zijn longen beschadig? zie het maar als ongeveer hetzelfde gevoel als bijv. je arm slaapt. is "lekker" gevoel, maar slecht omdat je arm dan te weinig zuurstof krijgt.