ik heb net ongeveer 1,5 uur geleden een kies laten trekken maar het bloeden duurt zeker al meer dan 1 uur en 20 min hoe stop ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wattenprop er tegen aanhouden. Waarschijnlijk stopt het vanzelf. Niet aanzitten, ook niet met je tong en zeker niet met je vingers. Als het over 2 uur nog bloed bel dan even de tandarts op.

Antwoorden (6)

je mond een paar keer spoelen met zout water.... veel zout...en niet doorslikken !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, vooral niet spoelen, er moet een soort bloedpropje in de wond komen om dicht te gaan. Met spoelen maak je de wond steeds open.
Misschien even de tandarts bellen, ik denk dat er toch even een hechtinkje in moet. Lijkt me niet normaal, als het echt erg bloedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedt het heel erg of lijkt het veel? Het kan best wel een dagje bloeden hoor, daarna gaat het stollen en vormt er zich in de wond een bloedprop vanwaaruit de wond gaat genezen.
Ik denk dat je zelf het beste in kunt schatten of je in jouw geval teveel bloed verliest of dat het gewoon wat bloed is omdat je nu eenmaal een open wond in je mond hebt op het moment. Als het in je ogen teveel is, zou ik de tandarts even bellen.
Een gaasje dubbelvouwen, op de wond leggen en dichtbijten kan helpen. Spoel de wond beslist niet.
Succes!
(Heb je al twee paracetamollen ingenomen tegen eventuele napijn voor als de verdoving straks is uitgewerkt?)

Toegevoegd na 4 minuten:
Meestal valt de napijn wel mee hoor ;) Vaak kun je deze zelfs voorkomen met twee paracetamollen vandaar dat ik het als tip gaf ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, vooral dat stukje van het gaasje en dichtbijten en de paracetamol !!!!!
+
Bij mij duurde het ook een uurtje of 2/3 tot het stopte met bloeden. Bij mij drukte hij er een wattenprop tegenaan toen ie klaar was, dat scheelde een heleboel, misschien wel een goed idee voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten 1e,om je gerust te stellen,dit is niet ongewoon hoor!
Bij mij zijn een al een paar kiezen getrokken en die wonden bleven ook uren bloeden.
Het is toch een heel gat wat er overblijft hè?
Ik kreeg steriele gaasjes mee die ik voorzichtig op de wond moest duwen en ik moest veel spoelen met een zout water oplossing.
Maak je je echt ongerust,bel dan de tandarts of kaakchirurg waar je geweest bent,heel soms krijg je dan nog een hechtinkje.
Bij mij bloedde het bijna de hele dag voor het stopte omdat ik een lage stollingsfactor heb,wie weet is dat bij jou ook zo(?)
Probeer niet te veel bloed in te slikken,als dat in je maag komt is dat niet echt goed,je kunt er erg misselijk van worden( eigen ervaring).
Veel sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een kleine vergissing van mij: dat spoelen met zout water mag pas als het bloeden gestopt is!!!
Was ik ff vergeten..
Pak een gaasje van 5x5 cm, vouw dit 2x en druk het op het gat. Kiezen op mekaar en zeker een half uur laten zitten. De smaak van bloed blijf je nog wel de hele dag houden hoor en je speeksel blijft ook nog wel 1 of 2 dagen een beetje rood.