'Pleister' tandvlees begint te stinken.

Ik heb sinds 3 maanden een beugel, en ben geopereerd aan mijn kaken om een tand vrij te leggen. De arts heeft er toen een soort plakker (kauwgumachtig) opgeplakt, zodat de wond 'open' zou blijven. Hij ging er vanuit dat die er na een paar dagen af zou vallen, maar inmiddels bijna 2 maanden later zit die er nog steeds. Een paar weken geleden zei mijn orthodontist dat dit juist goed was, hoe langer die er op bleef, hoe beter. Inmiddels vind ik dat deze plakker eigenlijk best wel stinkt, ondanks dat ik deze goed poets en mondwater gebruik. Mijn vraag: hoe kan ik dit tegengaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1K

Het beste antwoord

Niet afwachten. Dat het begint te ruiken is niet goed. Er hopen zich te veel bacteriën op waardoor er grote kans is op ontsteking. Maak vandaag nog een afspraak met je tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook +!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de tandarts gebeld n.a.v. dit advies