Is je eigen bloed inslikken schadelijk?

Bij de tandarts moest ik een 'goede' kies eruit trekken. Nu snappen jullie wel dat er heel veel bloed op die plek kwam. Maar ik slikte het bloed steeds in, is dat schadelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
30.1K

Het beste antwoord

Absoluut niet. Het is een lichaamseigen stof, en niet gevaarlijk. Er zitten juist veel goede eiwitten en ijzer in. Als je veel bloed inslikt kan je ontlasting wel wat donkerder worden, geen reden voor zorgen.
Veel mensen vinden de smaak echter vies en kunnen er misselijk van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat is niet schadelijk. Maar je kan er wel misselijk van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad. Maar veel mensen vinden het vies en raken er onpasselijk van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bloed drinken is niet schadelijk .
Sommige mensen die zich in een vinger snijden likken het bloed van hun vinger .
En in sommige afrikaanse landen drinken zij het bloed van een geslacht dier .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad, en inderdaad, als het veel is kan je ontlasting wat donkerder kleuren.
Mocht je de komende dagen een onderzoek van je ontlasting hebben, moet je dus ook even melden dat je een extractie hebt gehad en bloed hebt ingeslikt.