hallo ik heb op 2 dagen terug een zenuw uit mijn tand laten hallen maar nu als ik wil eten aan die kant dan doet dit enorm zeer is dat normaal zo ja

hoelang duurt dit ongeveer dank u vriendelijk .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Antwoorden (6)

Bij mij was het na 2 dagen de pijn wel weg. Ik zou je tandarts gewoon opbellen en vragen of het normaal is.

Als je een zenuw laat trekken is de pijn normaal direct weg, aangezien je letterlijk de pijn hebt "uitgetrokken". Bij mij was de pijn weg.

Heb je een beetje pijn, dat is normaal. Doet het echt pijn, dan heeft de tandards zijn werk niet goed gedaan en dien je de tandarts te verwittigen. Misschien zit er nog een zenuw op die plaats. Als dat het geval is heb ik zeer sterk mijn twijfels over uw geraadpleegde tandarts. Hem opbellen morgen maandag is het beste dat je kan doen. Zeker niet afwachten of zitten zoeken naar antwoorden.

Want ik denk niet dat hier veel tandartsen op goeievraag.nl zitten! lol. Veel succes nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn, dat er een ontsteking zit.
Ik raad je dus aan contact op te nemen met je tandarts.
Veel sterkte met de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een zenuwbehandeling volgt meestal een vervolg behandeling.
Dat was bij mij het geval.
Het wortelkanaal moest nog dichtgemaakt worden, aangezien eerst de ontsteking geheel weg moest zijn.
Het kan zijn dat de ontsteking bij jou aanhoud, of dat het gewone napijn betreft.
Bij twijfel gewoon even de tandarts bellen, want waarom met pijn blijven rondlopen he.
Hier wat meer info wat de beul in je mond heeft uitgespookt.;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een zenuwbehandeling gehad, bij mij zeiden ze dat ik dan snel contact moest opnemen met de tandarts. Ik denk dat het wel handig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik een zenuwbehandeling onderging had ik nog 4 a 5 dagen pijn. Dit kwam door de verdovingsprik en door dat de wond niet genezen was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, je pijn had al (bijna) verdwenen moeten zijn of heel milde pijn dat kan nog !
Bij ttanden en kiezen hoeft er maar 1 vuildeeltje onder de nieuwe afsluiting te zitten en dan gaat het mis !
Zaak om zsm!! naar je tandarts te gaan of de 24u.dienst de boel moet weer open en zorgvuldig gereinigd worden !
Het moet eerst pijn vrij zijn (maw. de ontsteking moet weg cq.genezen zijn !) voordat het weer permanent dicht kan !
Mijn tandartserin bleef maar spuiten met een soort chlooroplossing om het maar en vooral brandschoon te krijgen werd er kniftig van !
Het brandde van schoonigheid,echt waar !
Uitstraling naar je kaak en hoofdpijn zijn foute parameters en realiseer je dat dit zich afspeelt in je hoofd en elk hoofd is erg kwetsbaar en groeit niet meer aan !!
Beterschap en laat het onder garantie repareren want jij hebt geen schuld aan de vervuiling die onder je gerepareerde tand of kies zit !
Bovendien heb je ook bij de tandenbeul recht op fatsoenlijk werk en anders moet het over gedaan worden!
Maar doe er snel wat aan!!

Beterschap !

Groet Simon