Hoe kom je van je blaasontsteking af zonder antibiotica?

Kan een blaasontsteking anders worden behandeld dan met antibiotica. Het is een flinke blaasontsteking dus veel drinken en 'wegspoelen' is geen optie meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.6K

Het beste antwoord

Bij een heftige ontsteking heb je weinig keus... antibiotica... anders loop je het risico op complicaties...

Maar als je er regelmatig last van hebt, zou ik daarna preventief cranberrycapsules of -thee gaan gebruiken, en wat extra vitamine c .

Zorg ook dat je veel blijft drinken, en dat je altijd goed uitplast zodat er geen restje urine in de blaas achterblijft (wat weer nieuwe infecties kan geven) ... en niet te lang ophouden, direct gaan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Yogurt karnemelk jus d orange
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide. Bij mij sloeg de antibiotica niet helemaal aan. Om te helpen dronk ik jus d orange. Helpt. Ook bij voorkoming. Maar meestal helpt het niet als eenzijdige werking en heb je toch ook antibiotica nodig.
ik gebruik altijd cranberry capsules kun je overal kopen, kruidvat, etos en dan de extra forte.
Werkt bij mij heel goed

Toegevoegd na 54 seconden:
als ik het heel erg heb neem ik weleens een dag of twee de dubbele dosis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest geschikte homeopathisch middel tegen blaasontsteking is cranberries.
Cranberry's staan bekend om hun positieve invloed op de blaasfunctie. Het sap van de veenbes maakt je urine extra zuur. Bacteriën in de blaas die blaasontsteking veroorzaken, gedijen een stuk minder goed door die zuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Complicaties bij een blaasontsteking in de vorm van nierbekkenontsteking komen voor. Raadpleeg daarom altijd een arts. Doe dit zeker als uw urine rood, roze of donkerbruin is gekleurd. Aanvullend kunt u contact opnemen met een van onze deskundigen van het A.Vogel Informatiecentrum voor persoonlijk advies over voeding en leefwijze.

Toegevoegd na 2 minuten:
Belangrijk is om de blaas geregeld door te spoelen. Drink daarom tenminste anderhalve liter water per dag. Zodra de eerste symptomen van blaasontsteking zich voordoen, drink dan dagelijks ongeveer een liter meer dan normaal. Vooral aanbevolen om blaasontsteking te voorkomen: dagelijks een glas sap van cranberry’s (veenbessen) en twee- tot driemaal daags een kopje kruidenthee van guldenroede, rozenbottels, berkenblad, jeneverbes of peterselie. Al deze kruiden werken vochtafdrijvend.

Zorg voor een optimale weerstand door gevarieerde, volwaardige voeding, met volop volkorenproducten en verse groenten, fruit en salades met wat geraspte mierikswortel, waterkers, tuinkers en Oost-Indische kers. Vermijd liever scherpe specerijen, ijskoude dranken en alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar slaat die min op.....???????????????????????
wil diegene die de min even uitleggen WAAROM??????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het wat te ver gaan om je een -1 te geven maar kennelijk ben ik niet de enige met bedenkingen. Vocht afdrijven lijkt mij geen remedie tegen blaasontsteking. Het zou kunnen helpen tegen hoge bloeddruk en wordt vaak toegepast als een verkeerd middel om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het van een site van dr vogel af gehaald liegt hij het ...ik met permissie
Rieneke1
13 jaar geleden
van mij een plus, vooral om je advies toch een arts te raadplegen.
verder gaat het om het doorspoelen, dus vocht afdrijven is geen probleem zolang je extra veel drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in plaats van gelijk iemand een min te geven die de moeite neemt om het op te zoeken en er ook nog een bron bij te vermelden... lees eerst de bron..
en niet op je eigen mening afgaan
maar rieneke bedankt voor de +
Antibiotica is nooit en goed idee. Een mogelijkheid is een paar dagen een "overdosis" vitamine c (min. 2000 milligram), dat kan geen kwaad want je plast het gewoon uit (water-oplosbaar). En wat daarbij goed helpt: Bier drinken! Bier is ontstekingsremmend en spoelt de rommel ook sneller weg. Ik wil je niet aan de alcohol helpen hoor, alcoholvrij bier gaat namelijk ook. Zie de bijgevoegde link.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een ander link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Antibiotica is soms nodig. Helaas, want het heeft ook bijwerkingen - maar om meteen maar te zeggen dat antibiotica nooit een goed idee is, is ronduit gevaarlijke misleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Point taken! Het was inderdaad iets te kort door de bocht.
Van een flinke blaasontsteking kom je niet af zonder antibiotica. Ik zou als ik jou was ook niet meer te lang wachten met naar de huisarts gaan voor een recept, anders heb je straks ook nog een nierbekkenontsteking te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al eens gehoord dat je ontstekingen kan remmen met peterselie. In geval van blaasontsteking een bad nemen, met daarin een concentraat van peterselie. Zeg maar een soort peterselie-thee.
Ik weet niet of het werkt, ik heb het zelf wel toegepast, maar kan me niet meer herinneren of het beter werd.
succes en beterschap ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel: een paar dagen flink veel vocht naar binnen werken in combinatie met een aantal grammen vitamine C. Het is alleen geen garantie. Is het na een paar dagen niet over dan zou ik alsnog een antibioticakuur nemen. Heb je regelmatig blaasontsteking dan moet je de oorzaak proberen te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cranberry sap is bewezen dat t helpt. Anders heel veel water drinken en verder geen andere dranken of zwaar eten naar binnen werken.
Ook op tijd naar de wc gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
ja ik wil toevoegen drinken drinken en nogmaals drinken
limonade, water,
citroensap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een arts, laat je urine controleren en bespreek met hem de behandelopties, niet met ons.

Een verkeerd behandelde of verwaarloosde blaasontsteking kan leiden tot een nierbekkenontsteking.
Bij een nierbekkenontsteking VERREK je letterlijk van de pijn en het risico bestaat dat de bacteriën terecht komen in je bloedbaan en een bloedvergiftiging veroorzaken.
Dan is zware medicatie in grote dosis het enige dat je nog redt.

Ga nu.. nu je het probleem misschien nog met een kleine dosis relatief lichte medicatie kan oplossen. Of met een betrouwbaar alternatief middel onder begeleiding van je arts.

Als je over een dag of 5 hersteld bent kun je regelmatig cranberry tabletten gebruiken om herhaling in de toekomst te voorkomen.

Ik ben absoluut geen fan van de westerse geneeskunde. Ze staan mij veel te snel klaar met middelen om het alarm stuk te gooien in plaats van de brand daadwerkelijk te blussen en de oorzaak te bestrijden.Lees mn antwoordhistorie er maar op na.
Maar met een blaasontsteking moet je echt NIET spotten.

Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen- voor één keer is antibiotica nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik zwanger was wilde ik geen antibiotica. nu heb ik het geluk dat mijn broer shiatsu therapeut is en die heeft voor mij het EHBO punt op mijn scheenbeen aangegeven dat in contact staat met de meridiaan van jouw blaas.
Wanneer ik op dat kruisje, dat hij erop getekend had, met mijn vinger drukte ( hoefde niet eens hard en je voelde al dat dat het punt was) voelde ik na enkele tellen al hoe de pijn wegstroomde. Ik was er zo vanaf en heb het sindsdien niet meer teruggekregen. Let wel, ik was er al snel bij, dus het is geen optie als je er al langer mee rondloopt, dan MOET je antibiotica slikken om die bacteriën te doden. Misschien is er toevallig een shiatsu therapeut bij je in de buurt, dan is het een aanrader om er, mocht je weer zoiets voelen, direct naar toe te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk mijn blaas, niet de jouwe met 'jouw blaas'. :)

Toegevoegd na 3 minuten:
oh ja, en het is niet met 1 keer drukken weg, maar elke keer als je pijn voelt.
amc
13 jaar geleden
Z.S.M naar de huisarts, zeker als het in een ver stadium is. Nierbekkenontsteking is het volgende station, en als het in de bloedbaan komt zijn je hersens het eindstation.
De drink en spoeladviezen en cranberry zijn goede adviezen als preventie, maar nu rijkelijk te laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan proberen de bacteriën eruit te laten werken door bioresonantie.. 't Is alternatief maar 't krijgt er wel de bacterie mee dood. Maar als je al zo ver heen bent zou ik persoonlijk eerst kiezen voor 'n anti-biotica. Na 2 weken 'n pro-biotica en daarna 'n bioresonantie-therapeut in de buurt zoeken om die bacterie die er waarschijnlijk nog wel zit (sluimerd) te laten behandelen.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen een goede vriendin van mij met de zoveelste blaasontsteking bij de arts kwam, waren er (zo goed als) geen antibiotica meer die hij nog kon voorschrijven.

de tip die hij toen gaf was, cranberries.
Gedroogde cranberries, cranberrysap, cranberry puree, capsules.
Dagelijks drinkt ze een glas (of 2) cranberrysap, slikt ze een capsule en eet ze met regelmaat cranberries en sindsdien heeft ze geen last meer gehad. Terwijl zij daarvoor iedere maand wel een blaasontsteking had.

Ik wil je wel aanraden voordat je hiermee begint even langs de huisarts te gaan om het voor te leggen.