last van de kuit

gister ben ik weggeweest en heb vrijwel de hele dag gelopen, dat doe ik bijna nooit zoveel maar kan nu amper op me benen staan omdat me kuit zo zeer doet vooral by het lopen, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kuitspieren zijn voor het eerst in wellicht jaren zo intensief gebruikt dat ze je nu pijn bezorgen.

Als ik wat last van spierpijn heb aan mijn kuiten..dan ga ik opnieuw wandelen..want die spieren moeten weer 'loskomen'

Ze moeten weer soepel worden en dat kun je het best bereiken door ze te gebruiken.

Doe het rustig aan en overdrijf het niet..je zult merken dat je benen ervan opknappen.

Veel succes en..win het maar van je pijnlijke benen!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klinkt als een overbelasting van de kuit.
Dit gaat vaak vanzelf weer over (dag of 3).
Wat je kan doen is de kuit licht rekken of wat masseren.
Is aangetoond dat lopen op slippers / slecht schoeisel eerder klachten van de enkel of kuit kan geven, maar weer natuurlijk niet of dit ook bij jou het geval was.. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het bij sterke spierpijn altijd fijn om eerst een goede hete douche te nemen, en dan mijn been een beetje in te zwachtelen. Nadeel is dat je langer met spierpijn zit, omdat dat de doorbloeding niet ten goede komt.

Echt snel verhelpen kan door een lichte sport te beoefenen, die de doorbloeding op gang brengt in de spieren & veel te drinken & gezond te eten. Maar dat oefenen doet wel zeer het eerste kwartiertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusten.

Na intensieve inspanning moet je lichaam altijd kunnen rusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging op de mensen die zeggen dat je moet bewegen;
blijf wel bewegen zoals je altijd deed, en niet heel moeilijk gaan lopen maar 'gewoon' lopen.. en ook weer niet té veel ;-)

Succes en eerst zal het even pijn doen.. maar probeer wel normaal te lopen!!