Kan iemand mij , uit eigen ervaring, vertellen of dianetics werkt?

Ik vind een starters pakket erg duur, ook de leesboeken. Voor dat ik dit ga aanschaffen zou ik graag liefst uit eigen ervaring willen weten of het echt werkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan beginnen. Ik herhaal: niet aan beginnen. En nogmaals, voor de duidelijkheid: NIET AAN BEGINNEN!

Het beste antwoord

Geen wonder dat je het duur vindt ; het is een product van Scientology, een door de schrijver hiervan (Hubbard) opgerichte sekte, diet primair als doel heeft : geld verdienen. En dan niet voor de aanhangers, natuurlijk ; die worden geacht het al tamelijk ruimschoots voor handen te hebben. De cursussen en boeken zijn dan ook, zoals je hebt geconstateerd, onevenredig duur. Dat is in eerste instantie om de zakken te spekken van de oprichter, die ooit gezegd heeft :als je rijk wilt worden, moet je je eigen religie beginnen. En dat is hem uitstekend gelukt.

Ik kan onmogelijk ook maar iets positiefs over deze club opschrijven, het is een buitengewoon twijfelachtig controversieel verschijnsel

Voor zover het boek al enige waarde heeft, is die niet anders dan van de vele andere, goedkopere zelfhulpboeken : ze doen wat jij er zelf mee doet. En in het geval van schrijfsels van Scientology is het onbetwist de bedoeling dat je meer dure boeken koopt en dure cursussen gaat volgen. Je portemonnee wordt er in elk geval stevig door verlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ kan niet meer geven dan een +, maar absoluut waar. Niet mee beginnen.

Andere antwoorden (2)

Tsja, het idee dat je geest je lichaam beinvloed is zeker waar: Slechte geestelijke staat leidt onherroepelijk tot lichamelijke klachten. Dus omgekeerd zou moeten kunnen werken.

Dianetics is een tak van scientology, een club die mij bekend staat als 'geld uit de broekzak kloppende'. Ik zou dus bij de boeken me even achter de oren krabben en alternatieven zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dianetics is gebaseerd op een uitbundige idee, dat de wereld is bevolkt door een buitenaards ruimteschip, dat hier verongelukte op zo, en dat ze alle zielen aan boord hebben opgeslagen in een container en iedere geboren kind krijgt een zieltje uit die voorraad en als je dood gaat gaat de ziel weer terug in de doos. Ik zou je aanraden om Southpark van een week op twee terug te bekijken. Daar staat een zuivere analyse over Scientology, en over het volkomen absurde verhaal van die sekte. Het is een zeer kwaadaardige en op veel plaatsen verboden groep van fanaten, die vooral achter jouw portemonnee aanlopen.