Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn blauwe plekken schadelijk?

Ik heb de laatste maanden veel last van blauwe plekken, misschien omdat ik vaak tegen dingen loop. Mijn vraag is nu of dit schadelijk kan zijn voor mijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
als je ze spontaan krijgt, is het een reden om naar de huisarts te gaan. Als je je er zorgen over maakt kun je altijd even bellen of langsgaan
tinus1969
8 jaar geleden
Eens met @Ritsuka, zomaar blauwe plekken krijgen is en reden voor huisartsbezoek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een bloeduitstorting is normaal gesproken niet gevaarlijk, wel vervelend. Je kunt de plek met rust laten en deze vanzelf laten genezen. Dit duurt een aantal dagen tot een aantal weken. Maar er zijn ook middelen om de genezing van blauwe plekken te versnellen.
Hoewel een bloeduitstorting onschuldig lijkt, kan er sprake zijn van een ernstigere situatie. Wanneer je bij de minste of geringste aanraking al blauwe plekken krijgt is het verstandig de huisarts te bezoeken. Ook wanneer er spontaan blauwe plekken ontstaan, zonder je gestoten te hebben of gevallen te zijn, kan er iets ernstigers aan de hand zijn dan een simpele blauwe plek. Ook dan moet je de huisarts raadplegen.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding