Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit? Soort flauwvallen?

Ik heb het wel eens eerder gehad, maar nu gisteravond had ik het weer.
Ik was oververmoeid en was blij dat ik op bed lag. Maar ik wilde even naar de wc, alleen ik struikelde en viel ergens tegen aan, deed erg zeer. Toen ging ik even op mijn bed liggen omdat ik me niet goed voelde. Beetje eng gevoel, misselijk en begon enorm te zweten, ook in m'n gezicht. Ik kon echt iets van vijf minuten niet staan. Bleef gewoon zo liggen tot ik het gevoel had dat ik weer kon lopen. Toen ik in de spiegel keek was ik lijkbleek.
Weet iemand wat dit kan zijn? heeft dit te maken met oververmoeidheid, is het een soort flauwvallen oid? Ik heb het wel eens eerder gehad, echt uit het niets. Het is geen paniekaanval oid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je erg moe bent en al even op bed hebt gelegen, is je bloeddruk gedaald. Dat is niet raar, dat hoort zo. Als je dan plotseling opstaat, moet je bloeddruk ineens weer omhoog en dat gaat niet zo snel. Daarnaast kan heftige pijn (van het stoten!) ook een vasovagale reactie veroorzaken, bloeddruk daalt verder en bom, daar lig je! Bleek en 'appelig'.
Omdat je opmerkt dat het geen paniekaanval is, lijkt hyperventilatie me onwaarschijnlijk.
Als het alleen bij (ernstige) vermoeidheid voorkomt, is dit duidelijk de trigger. Overkomt het je ook als je uitgeslapen bent, dan kan het een andere oorzaak hebben (hartritme, anaemie, vit B12-tekort, lage bloedsuikers etc).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als ik dit lees denk ik aan hyperventilatie , daarbij heb je ook deze symptonen en doordat je oververmoeid bent gaat je ademhaling hoger zitten en daar kan je een hyperventilatie aanval van krijgen , is niks ernstig zo te lezen hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je last hebt van ijzertekort, de symptomen komen me wel een beetje bekend voor dus ik zou even bloed laten prikken bij de dokter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het al meerdere keren hebt gehad, zou ik toch een naar de huisarts gaan voor een check-up.
Je bloeddruk kan aan de lage kant zijn, je kan ook een flauwte krijgen als je te vlug opstaat uit liggende toestand.
Misschien was je te moe en wou je eerst even liggen voor je ging eten? Dan kan je ook een flauwte krijgen bvb door een suikertekort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als een lichte ontsteking van je evenwichtsorgaan. Als het langer duurt of chronisch wordt, noemt men het ook wel de ziekte van Menière. Naar de huisarts zou'k zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding