Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verloopt het herstel na een enkelbreukoperatie?

Binnenkort word ik geopereerd aan een enkelbreuk(je). Er zal een plaatje worden aangebracht. Ik hoorde, dat het herstel 3 tot 6 maanden duurt. Dat duurt wel lang. En ook, dat ik er 6 weken niet op moet staan. Voor mij is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik spastisch ben. Bovendien heb ik van tijd tot tijd zeer onrustige voeten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ze bedoelen 3-6 maanden voor je weer kunt lopen zoals voorheen (of bij een persoon die niet spastisch is zoals voorheen). De één zal dat in 3 mnd lukken, de ander in maximaal 6. Hoe dat in jouw persoonlijke situatie is kan ik natuurlijk niet beoordelen maar daar moet je zelf achteraan.

Je zult gips krijgen en waarschijnlijk na een poosje loopgips maar om dit zeker te weten moet je informatie vragen, bel ze even. Met loopgips mag je vaak voorzichtig aan weer lopen met een sandaaltje onder het gips en dat is het begin van het herstel. Ga als het gips eraf is naar een fysiotherapeut. Die zal je sneller dan dat je zelf kunt weer helpen om te herstellen, die geeft je de juiste oefeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding