Hoe verloopt het herstel na een enkelbreukoperatie?

Binnenkort word ik geopereerd aan een enkelbreuk(je). Er zal een plaatje worden aangebracht. Ik hoorde, dat het herstel 3 tot 6 maanden duurt. Dat duurt wel lang. En ook, dat ik er 6 weken niet op moet staan. Voor mij is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik spastisch ben. Bovendien heb ik van tijd tot tijd zeer onrustige voeten.

Antwoorden (1)

Ze bedoelen 3-6 maanden voor je weer kunt lopen zoals voorheen (of bij een persoon die niet spastisch is zoals voorheen). De één zal dat in 3 mnd lukken, de ander in maximaal 6. Hoe dat in jouw persoonlijke situatie is kan ik natuurlijk niet beoordelen maar daar moet je zelf achteraan.

Je zult gips krijgen en waarschijnlijk na een poosje loopgips maar om dit zeker te weten moet je informatie vragen, bel ze even. Met loopgips mag je vaak voorzichtig aan weer lopen met een sandaaltje onder het gips en dat is het begin van het herstel. Ga als het gips eraf is naar een fysiotherapeut. Die zal je sneller dan dat je zelf kunt weer helpen om te herstellen, die geeft je de juiste oefeningen.