Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je het beste doen als je misselijk bent?

ik voel me soms zo ziek en ik dan niet overgeven wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Wat te doen tegen misselijkheid?
Cola drinken
Iets eten
Frisse lucht
Zout dropje eten
Melk drinken
Afleiding zoeken zoals tv kijken
Gember eten
Glas water en rustig gaan zitten
Slapen
Overgeven
Rennie (tablet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje voor de tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overgeven lucht het snelste op.
Een paar slokjes Cola drinken werkt vaak heel goed!
Niet te veel natuurlijk. En daarna lekker boeren. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okugest tabletten van VSM helpen heel goed tegen misselijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbeste om te doen is te voorkómen dat je je zo ziek voelt. Hoe komt het, waardoor wordt het veroorzaakt? Probeer dat te achterhalen. Komt het bijvoorbeeld door het drinken van veel bier, dan is het misschien aan te raden dat te minderen.
Wat voor mijzelf altijd helpt bij misselijkheid is veel gapen en expres lucht inslikken waardoor oprispingen ontstaan. Veel warme dranken (kruidenthee, koffie, bouillon) drinken helpt je darmen om de oorzaak van het ongemak te verdrijven.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ik ken het probleem heb er zelf ook veel last van gehad, je moet sowieso uitzoeken waar je misselijk van wordt. Bij mij waren het een bepaalt soort koekjes.
Maar de domperidom werken het beste. Zijn alleen te halen bij de apotheek. Hoef je geen recept voor te hebben. Binnen een uurtje ben je weer opgeknapt
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om misselijkheid te voorkomen is munt thee drinken met citroen erin maar wel zelfgemaakt ik garandeer dat het ongeveer binnen 15 minuten over is. Het is best vies maar wel voor je eigen bestwil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij ook wel eens helpt is om met mijn hoofd tussen mijn benen te doen en dan zo even te blijven zitten, zodat het bloed naar je hersenen kan stromen. Je ziet ook vaak dat mensen witjes in hun gezicht worden dus je kan het altijd proberen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding