Onderhuidse bultjes bij lies, heb er geen klachten van, wat kan dat zijn?

Ik heb bij man bikinilijn aan beide kanten 1 bultje. Je kan het bultje bewegen en je ziet het niet, het is best klein. Het doet geen pijn en het is ook niet rood. Verder heb ik ook geen last ervan. Ik heb ook geen andere klachten. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
12.8K
ronron1212
4 jaar geleden
Ga naar je huisarts.
Pieterke
4 jaar geleden
Misschien onderhuidse vetbultjes maar ga voor de zekerheid even naar de huisarts. Je kunt in zo'n geval beter het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ingegroeide haartjes komen op deze plaats zeer veel voor. Als het haarzakje niet ontstoken is, heb je er geen last van. Maar wij kunnen dat op GV natuurlijk niet zo beoordelen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De reactanten en minnaars hebben zeker de site onder de link niet gelezen? De bultjes die opvallend beweeglijk zijn onder de huid zijn zeker (deeltjes) van de lymfeklieren. Géén vetbultjes en zeker géén ontstoken haarzakjes. NB: ontstoken haarzakjes geven en soort puistjes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste elder161,
Jouw reactie vind ik een zeer hoekige, subjectieve aanname.
Ten eerste geven mensen reacties zonder antwoorden te lezen (ik in ieder geval wel).
Daar is dit onderdeel op GV voor (reacties) naast antwoord. Reacties worden vaak gegeven als mensen het antwoord niet stellig willen, kunnen of durven geven.
Ten tweede scheer je iedereen over een kam: mensen die minnen en reageren, terwijl dit los van elkaar staat. Anders hadden deze reacties wel onder jouw antwoord gestaan.
Ten derde wuif je de reacties weg: vetbultjes en ingegroeide haarzakjes zijn het zeker niet.
Nou, talgpropjes, vetbultjes en ingegroeide haarzakjes kunnen wel degelijk zonder rode puist onder de huid zitten.
Ten vierde lees je ook niet goed, want ik zeg ingegroeide haarzakjes en geen ontstoken haarzakjes.
Ten vijfde kun en mag jij niet zo stellig beweren dat het zeker (deeltjes) van lymfeklieren zijn.

Antwoorden (1)

Een plaats waar veel mensen last hebben van een opgezette klier is op de lies. Je hebt daar namelijk heel veel lymfeklieren zitten, die kunnen opzetten. Dit is echter in vrijwel alle gevallen totaal niet ernstig.
Opgezette klieren kun je net zo goed in je lies als onder je oksel, op je borstbeen of tussen je ribben hebben. De werking bij de opgezette klieren is in alle gevallen hetzelfde.
Dat de klieren in je lies opgezet zijn, heeft er mee te maken dat hier veel klieren aanwezig zijn. De kans dat er één opgezet wordt is dan ook groter. Waarschijnlijk heb je ergens een – allicht onopgemerkte – infectie in de buurt van je lies. Er zijn slechts weinig gevallen waarin een opgezette klier een teken is van een kwaadaardig proces. Slechts in één procent van de gevallen kan een opgezwollen klier kwaadaardig zijn.
Als jij je zorgen maakt: GA NAAR DE HUISARTS.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik geef geen min!
Maar jij zegt nu heel stellig dat het opgezette klieren zijn.
In jouw bron staat niet hoe een opgezet lymfekliertje aanvoelt. Hoe groot ze zijn en hoeveel er opzetten bij of na een bijvoorbeeld infectie. De bron ondersteunt alleen jouw antwoord, ofwel wijst dezelfde richting op.
Ik durf bijna zeker te beweren dat het geen opgezette lymfekliertjes zijn als ik de vraag lees.
In de lies wordt veel talg aangemaakt, groeit stug haar en zweet iemand flink.
In de lies zijn onderhuidse kleine bultjes (aan elke kant slecht 1) gevoeld. Dit wijst eerder op talgpropjes, ingegroeide haartjes (niet ontstoken) mee-eters, vetbultjes gerstekorrels etc.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Simonsdochter
De Lymfekliertjes voelen aan als bolletjes die duidelijk ONDER de huid beweegbaar/verschuifbaar zijn. Kliertjes IN de huid en bultjes kunnen dat niet. Dat is ook een kwestie van ervaring met het verschijnsel.