Al je een verwijsbrief niet meehebt kun je dan worden geweigerd?

Ik heb een afspraak met de oogarts, maar ik ben de verwijsbrief kwijt van de huisarts.

13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

De oogarts zal je normaal behandelen,maar wel om een nieuwe verwijskaart vragen, die je bij zijn assistente kunt af geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Je had gelijk.

Andere antwoorden (4)

de oogarts zal je niet weigeren, maar je kan wel problemen verwachten met vergoeding door het ziekenfonds.
ik zou op de valreep toch nog een nieuwe verwijsbrief zien te regelen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Afhankelijk waarvoor je wordt doorgestuurd.
Over het algemeen staat op een verwijsbrief de specifieke hulpvraag aan een specialist. Bijvoorbeeld voor het maken van een röntgen is het handig te weten welk lichaamsdeel het betreft en waar ze specifiek op moeten letten. Kans dat je een nieuwe afspraak moeten maken is dus zeer groot.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook je huisarts even bellen en vragen of ze de verwijsbrief even willen door faxen
dat word ook geaccepteerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even de huisarts bellen en een nieuwe verwijzing vragen, kleine moeite en het voorkomt eventueel gezeur met je verzekeringsmaatschappij.