Waarom zweet ik zo gauw?

Ik zweet altijd heel snel
zelfs als ik amper wat doe heb ik al zweet.
Waardoor komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mogelijke oorzaken van overmatig zweten (o.a.):
- aanleg
- grote lichamelijke inspanning
- stress
- angst
- slechte conditie
- koorts (bijv. bij griep)
- overactieve schildklier (= hyper-thyroïdie)
- lage bloedsuiker-spiegel (= 'hypo')
- opvliegingen tijdens en na de overgang (= menopauze
- afwijking van de zenuwen die bij de zweet-regulatie betrokken zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote lichamelijke inspanning valt dus af, maar ik hoop dat je misschien hierin wat herkent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh. Er schiet mij verder ook niets te binnen, dus ik zou het nu ook niet weten! Succes verder!

Andere antwoorden (4)

omdat je meer beweegt misschien. of je hebt et te warm thuis. ik geef je een tip. ga douchen en ga lekker opfrissen.
daarna word je straks lekker fit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dat alleen nu? Want als je het nu alleen hebt, is dat heel goed te begrijpen.
Het is erg warm, je zweet snel, ook al doe je amper iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zweet omdat je lichaam moet koelen. Blijkbaar vind er te veel verbranding plaats in je lichaam waardoor je lichaam al dat warmte kwijt moet en dus gaat zweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweet ook altijd heel snel. Vooral als ik ga sporten, gutst het echt van me. Ik vind het wel vervelend, maar ik heb het daardoor bijna nooit echt heel warm. Dus volgens mij heeft mijn lichaam gewoon een heel goed koelsysteem. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar mijn zweet stinkt ook niet. Het is gewoon water, koelvloeistof zeg maar. Er bestaan wel van die vloeistoffen (van Rexona bijvoorbeeld) die je eens per maand met een watje aan kan brengen op je huid, waardoor je helemaal niet meer zweet. Ikzelf vind dat heel eng, maar misschien heb jij er wat aan?

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik heb trouwens na het sporten ook altijd nog een uur een knalrood hoofd, ha ha. Dat heeft er ook mee te maken volgens mij.