Wat is een goede tijdstip om te slapen voor een 12/13 jarige?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik ga me zó niet hiermee bemoeien. Dat is tussen jou en je ouders. En ik kan je nu vast vertellen: met ieder antwoord dat later is dan je eigen bedtijd naar je ouders rennen om te zeggen dat je later naar bed moet mogen, dat gaat niet werken.

Het beste antwoord

In slaapbehoefte zit veel variatie, want niet iedereen zit op de zelfde manier in elkaar. Toch geeft het volgende overzicht wat houvast.

• 1 – 2 maanden: 10,5 tot 18 uur per nacht

• 3 – 11 maanden: 9 tot 12 uur per nacht 1 tot 4 keer een slaapje overdag
van een half uur tot twee uur
• 1 – 3 jaar: 12 tot 14 uur per nacht

• 3 – 5 jaar: 11 tot 13 uur per nacht

• 5 – 12 jaar: 10 tot 11 uur per nacht

• 11 – 17 jaar: 8,5 tot 9,25 uur per nacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezonderafvallen.nl als bron?

Andere antwoorden (2)

tussen 21 en 22 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg uiterlijk 21 30 lig je in bed, dan kun je nog even lezen end.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom nu weer een min?