Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dagelijks, een aantal keer, flink mosterd op je boterham met kaas/worst doen slecht voor je?

Ik had pas op de radio gehoord dat mosterd een heel bijzonder product is, maar of het goed of slecht voor je is zeiden ze er niet bij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word trouwens in december 50 :o) niet dat dat er veel mee te maken heeft, maar toch, Abraham, mosterd en zo :o)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mostert schijnt de spijsvertering te stimuleren, dat zou een klein positief effectje kunnen zijn.

Het scherpe van mosterd kan (net zoals alle scherpe voedingsmiddelen) dan weer wel voor wat irritatie zorgen in het maag-darmstelsel, dat is natuurlijk niet goed voor je.

Ik zou zeggen: zolang je geen last van je maag of darmen hebt, lekker blijven smeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In onderstaande link kan je leuke weetjes over mosterd lezen.
Van mosterd zal je niet te snel teveel binnenkrijgen. Niet zoveel dat het je gezondheid zal schaden.
Ook al gebruik je het dagelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mosterd is goed voor de spijsvertering.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Mosterd is inderdaad goed voor de spijsvertering maar er zit een stofje in, zegt men, dat mosterd je onrustig kan maken.

Verder kan ik niet bedenken waarom het slecht zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet slecht. Mosterd is inderdaad goed voor de spijsvertering, en dat komt vooral omdat het azijn bevat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar de uitdrukking 'mosterd na de maaltijd'! Hoe meer mosterd, hoe beter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me dat die uitdrukking betekent dat je te laat bent met iets. Als je mosterd na de maaltijd wil gebruiken dan is het een beetje te laat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding