Is dagelijks, een aantal keer, flink mosterd op je boterham met kaas/worst doen slecht voor je?

Ik had pas op de radio gehoord dat mosterd een heel bijzonder product is, maar of het goed of slecht voor je is zeiden ze er niet bij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mostert schijnt de spijsvertering te stimuleren, dat zou een klein positief effectje kunnen zijn. Het scherpe van mosterd kan (net zoals alle scherpe voedingsmiddelen) dan weer wel voor wat irritatie zorgen in het maag-darmstelsel, dat is natuurlijk niet goed voor je. Ik zou zeggen: zolang je geen last van je maag of darmen hebt, lekker blijven smeren.

In onderstaande link kan je leuke weetjes over mosterd lezen. Van mosterd zal je niet te snel teveel binnenkrijgen. Niet zoveel dat het je gezondheid zal schaden. Ook al gebruik je het dagelijks.

Bronnen:
http://www.marnemosterd.nl/nl/gezond-leven

mosterd is goed voor de spijsvertering.

Mosterd is inderdaad goed voor de spijsvertering maar er zit een stofje in, zegt men, dat mosterd je onrustig kan maken. Verder kan ik niet bedenken waarom het slecht zou zijn.

Nee dat is niet slecht. Mosterd is inderdaad goed voor de spijsvertering, en dat komt vooral omdat het azijn bevat.

Vandaar de uitdrukking 'mosterd na de maaltijd'! Hoe meer mosterd, hoe beter!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100