Waar moet ik op letten als ik voor iemand met suikerziekte iets wat eetbaar is cadeau wil geven?

Het gaat namelijk om een cadeautje dat ik aan iemand met suikerziekte wil geven. Ivm. periode Sinterklaas bijvoorbeeld iets van chocoladesletters of taaitaai. Waar moet ik dan op letten ivm de suikerziekte? Weinig toegevoegde suikers of andere zaken? Of maakt het helemaal niks uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op met de term "toegevoegde suikers". In appelsap zitten vaak geen "toegevoegde suikers", maar wel een heleboel suikers vanuit de appels! Verder denk ik dat een dusverre rond de feestdagen wat vaker zijn bloedsuiker controleert. Dus dan ook wel wat uit de band kan springen met suiker.

Het beste antwoord

Het is een fabeltje dat mensen met diabetes geen suiker mogen. Het lichaam maakt ook bloedsuiker van ander eten. Dus daarvoor maakt het niet uit. Want ook een beker melk, een boterham met kaas of een aardappel worden deels omgezet in suiker. Het is daarom niet nodig om suikervrije producten te kopen. Iemand met diabetes mag wel suiker, maar liefst wel met mate.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er wordt genoeg suikervrij gebak en koek verkocht, maar het is tegenwoordig vaak niet meer nodig om streng suikervrij te zijn. Probeer even te informeren van te voren hoe streng hij/ zij met de ziekte om moet gaan,.
Iedere bakker kan je dan aan suikervrij of suikerloos gebak helpen
anneliez
12 jaar geleden
Liefst geen suiker en andere suikerspiegel verhogende spullen, je kan geven als voorbeeld een suikervrije letter of suikervrije amandelstaaf.