Hoe kan ik het laagste gedeelte van mijn biceps het beste trainen?

Ik ben begonnen met een aantal biceps oefeningen met dumbells. Ik zie al resultaat maar nu mijn biceps groter worden lijken ze nogal hoog op mijn arm te zitten, Er zit een zeker een flink aantal cm tussen mijn elleboog en het begin van de bicep spieren die dus nu wat getrainder er uit zien. Ik vind dat er gek uit zien, ben benieuwd of iets fout doe en hoe ik vooral ook de biceps aan de onderkant dus het beste kan trainen.

10 maanden geleden
1.3K
Ritsuka
10 maanden geleden
Als je echt progressie wilt boeken, werk je het beste met een personal trainer.

Het beste antwoord

Gefeliciteerd met je vooruitgang in het trainen van je biceps! Het is niet ongewoon dat je biceps er wat anders uitzien naarmate ze groeien. De plaatsing van de biceps kan variëren van persoon tot persoon, afhankelijk van factoren zoals genetica en spierlengte.

Om je biceps aan de onderkant te trainen en een evenwichtiger uiterlijk te krijgen, zijn er een paar oefeningen die je kunt proberen:

Hammer Curls: Deze oefening richt zich op de brachialis, een spier aan de onderkant van de biceps. Houd een dumbbell in elke hand, met je handpalmen naar binnen gericht (neutrale grip). Buig je ellebogen en til de dumbbells op naar je schouders. Houd je ellebogen dicht bij je zij gedurende de oefening.

Reverse Curls: Reverse curls leggen de nadruk op de brachioradialis, een spier aan de buitenkant van de onderarm. Houd een dumbbell in elke hand, met je handpalmen naar beneden gericht. Buig je ellebogen en til de dumbbells naar je schouders terwijl je je polsen recht houdt.

Concentration Curls: Ga zitten op een bankje met je benen gespreid. Pak een dumbbell in je rechterhand en plaats je elleboog aan de binnenkant van je rechterdij. Houd je arm volledig gestrekt en buig je elleboog om de dumbbell naar je schouder te tillen. Houd de spanning op je biceps en laat de dumbbell langzaam weer zakken. Herhaal dit voor de gewenste hoeveelheid herhalingen en wissel dan van arm.

Het is ook belangrijk om je hele arm te trainen, inclusief je triceps en onderarmen, om een evenwichtig uiterlijk te krijgen. Zorg ervoor dat je een gebalanceerd trainingsprogramma volgt dat oefeningen voor alle spieren in je armen omvat.

Onthoud dat ieders lichaamsbouw anders is en het is mogelijk dat je biceps nog steeds een iets andere plaatsing behouden naarmate ze groeien. Concentreer je op het consistent trainen van je armen en het bereiken van algehele spierkracht en symmetrie, in plaats van je te veel te richten op de exacte plaatsing van je biceps.
10 maanden geleden
lucius0605
10 maanden geleden
Beste antwoord! Hier kan ik mee verder bedankt!