kan je van koolzuurhoudend water brandendmaagzuur krijgen (als je het drinkt ) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Als je nooit eerder last hebt gehad van brandend maagzuur is de kans zeer klein dat je het van koolzuurhoudend water wel zult krijgen, maar het kan dus wel. Alleen is het waarschijnlijker dat je last van brandend maagzuur krijgt door andere oorzaken (veel vet eten, roken, alcohol, stress).

Echter, als je al last hebt van brandend maagzuur moet je zeker geen koolzuurhoudende dranken drinken want dit verergert het alleen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

koolzuur is een zwak zuur, minder sterk dan maagzuur. Maar het probleem is dat de koolzuur als CO2 uit het water verdreven wordt, je moet boeren, en dan kan het dat een beetje maagzuur meekomt in je slokdarm. En dat kan inderdaad branden.