Ik heb de laatste tijd moeite met praten, wat is het probleem?

De laatste paar maanden heb ik moeite met spreken. Ik zeg bijvoorbeeld regen inplaats van regenen in een zin (bv. 'Het regen vandaag) of ik kan een woord opeens niet uitspreken, of niet volledig. Of ik weet helemaal niet meer wat het woord is. Vaak vervorm ik het woord. Dit gebeurt echt heel vaak tijdens het spreken (en alleen spreken) en ik heb er echt heel veel last van. Iemand enig idee wat het is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Geen zorgen, ik heb het ook gehad en het houdt vanzelf op! De naam ben ik even vergeten maar het komt onder andere voor als er iets ergs is gebeurt, bijvoorbeeld als een familielid of kennis is doodgegaan, het kan erger voorkomen, dat je zelfs de woorden voor een ander woord vervangt terwijl je het zelfs geen eens doorhebt, en de volgende fase is dat het ook voorkomt bij het horen ( dit komt meestal voor, niet altijd) dat je hele andere dingen denkt te horen dan werkelijk is! Ik zit momenteel in deze fase en ik heb het zelf ook al eerder opgezocht op het internet! na deze fase is het over!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan een oorzaak zijn, maar de diagnose moet je echt aan een arts overlaten, er zijn meerdere kwalen die deze symptomen geven, ook ernstige.
Erna55
8 jaar geleden
Alleen een arts kan onderoeken of dit door stress komt en tijdelijk is, of dat er iets anders aan de hand is dat wel een behandeling behoeft.
erotisi
8 jaar geleden
bedoel je afasie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erotisi slaat de spijker op zijn kop. Echter ik zou in aansluiting bij Erna55 je zeker laten onderzoeken, kwaad kan het niet en als je iets vroegtijdig opspoort is de kans op behandeling en succesvolle genezing groter.