Eventueel kun je een pijnstiller (zoals paracetamol) nemen. De verkoudheid gaat hierdoor niet sneller over. Je onderdrukt alleen de verschijnselen, maar je voelt je hierdoor tijdelijk wat beter.
fremar
een jaar geleden
Nee, integendeel zelfs. Er zijn aanwijzingen dat paracetamol de afweer remt. Je bent dus langer verkouden maar hebt er minder last van.
tinus1969
een jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je met verkoudheid griep end. bedoel.
Verhoging of koorts is een mechanisme van het lichaam om virussen te verzwakken om zo het immuunsysteem beter zijn werk te kunnen laten doen. Gedurende die tijd voelen we ons 'koortsig' en kunnen zelfs helemaal van de kaart zijn.
Paracetamol gaat dit tegen (koortsverlagend) zodat we beter kunnen functioneren.
Je haalt echter wel een extra mogelijkheid van het lichaam weg om de giep aan te pakken. Het kan dus zelfs langer duren voordat je beter bent. Echter heb je er gedurende die tijd natuurlijk minder last van.
een jaar geleden