Hoe halen ze je slotjesbeugel eruit? En krijg je dan ook een draadje of een nachtbeugel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Je krijgt een stangetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze 'beitelen' als het ware de slotjes eraf en je krijgt een spalkje aan de achterkant van je tanden om te voorkomen dat je tanden opnieuw scheef gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze beitelen de lijm van het slotje en van je tand af. En ze doen er wat spul op zodat het er makkelijker afgaat.
Of je een nachtbeugel of een spalk krijgt ligt aan hoe jou tanden staan etc. Dat bepaalt de ortho. Meestal krijg je een spalk en als dat niet goed genoeg werkt krijg je ze beiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het een paar weken zelf gehad, wat ze doen is eerst halen ze de soort slotjes dat op je blokjes van de beugel zit dat de draad vast houd en dan halen ze de draad er gewoon af en dan trekken ze de slotjes er ook van af en de ijzeren ringen in je kiezen er ook af, de lijm word daarna met een soort apparaat afgescheurd niet zo fijn gevoel maar, daarna gaan ze kijken of je tanden goed zijn en je tandvlees ook gezond is voor de volgende nachtbeugel maar het kan ook zijn dat je de nachtbeugel niet nodig hebt dat moet de orthodontist gaan beslissen, veel succes:)