Waarom hebben blinde mensen meestal een zonnebril op?

Toegevoegd na 2 uur:
en waarom draaien ze met hun ogen naar boven en beneden en maken heel snelle bewegingen

Toegevoegd na 2 uur:
en waarom draaien ze met hun ogen naar boven en beneden en maken heel snelle bewegingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Vaak doen ze dat om andere mensen niet te hinderen met hun ogen die er anders uitzien dan bij ziende mensen, mijn blinde neef draagt hem omdat hij anders last heeft van fel licht want hij ziet nog wel verschil in licht en donker.
Normaal draagt hij zelfs een gewone bril zodat het net is of hij niet blind is, vindt hij leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ik snap die - niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap die minnen ook niet, er zijn mensen die zich zitten te vervelen en dan maar minnen geven.
Bedankt voor de +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter compensatie en voor het goede antwoord van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotomaori, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Eef, nu sta ik weer gelijk met die minnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die minnen daar moet je lak aan hebben.
Ik krijg ook wel eens kritiek op mijn antwoorden van mensen die zeg maar in de top 100 staan,en die zeggen je dan wel de waarheid,maar geven geen min.
Daar neem ik weer het petje voor af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit die minnen, mee eens maar het blijft zo laf om niet uit te leggen waarom, dan is gewoon kritiek veel prettiger, ze moeste zo-wie-zo die minnen maar afschaffen tenminste als ze niet verklaard worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ lijkt mij ook een goed antwoord, daarnaast hebben sommige/veel blinden (geen idee eigenlijk) een witte waas over het pupil (zie je ook weleens bij blinde dieren), deze verschijning kan mensen afschrikken lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn neef heeft die waas niet, hij loenst wel erg maar die waas mist hij misschien omdat hij als tiener pas blind is geworden.
Toch heeft hij wel een gezonde humor hij kan glashart vragen aan iemand die hem niet goed kent, om zijn bril te poetsen omdat hij er slecht doorheen kan kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als mensen op een vraag drukken en er al een min zien staan gaan ze niet eens t antwoord lezen maar gelijk ook een min erop
door t aantal minnen word door een ander je antwoord niet eens serieus genomen
dus ik vind wel vervelend
bij 2 minnen verwijder ik vaak mijn antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee doe ik niet want mijn antwoord is niet voor die minkukels maar voor de vragensteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou als een vraag zie met een min dan lees ik hem nog steeds hoor.
En als het antwoord mij aanstaat dan krijgt deze ook een plus.
Je gaat toch niet die anonieme minner zijn zin geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt wel gelijk maar ik haal t dan liever weg

Andere antwoorden (2)

blinde mensen zijn meestal zwart voor hun ogen.
het enigste waar ze last van kunnen hebben is fel zon licht.
vandaar dat de meeste blinde mensen een donkere bril op hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege het felle licht op hun ogen, haha. Grapje hoor.

Heel dikwijls hebben zij beschadigde plekken op of rond het oog, littekens enz. Soms zien hun ogen zelfs zwart.

Omdat dit er voor anderen wellicht onaangenaam uit kan zien, bedekken zij hun ogen met een zonnebril.

Gr. Ton