Mag je krabben aan oude tekenbeet?

Ik ben recent gebeten door een teek en nu 1 dag na de verwijdering heb ik een bultje die rood is en erg jeukt als een muggenbeet. Mag ik hier aan krabben ook al zou ik Lyme hebben?

2 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ben je al bij de huisarts geweest voor medicijnen?
tinus1969
2 jaar geleden
Krabben is nooit echt verstandig.
Mikaapje
2 jaar geleden
nog niet omdat ik het eerst in de gaten houd @ritsuka als de vlek erger word ga ik naar de huisarts.

Het beste antwoord

Een klein rood plekje (minder dan 5 centimeter) op de plaats van de tekenbeet is een normale huidirritatie. Wordt dat plekje niet groter en verdwijnt het binnen enkele dagen weer, dan is de kans zeer klein dat het plekje een symptoom is van de ziekte van Lyme.

Is de rode plek groter dan 5 centimeter en is die in het midden lichter van kleur, hou dan bij hoe groot die plek is en of die groter wordt. Dat kan nog tot drie maanden na de tekenbeet gaan gebeuren. Dus noteer ook op welke dag je gebeten bent.

Door te krabben zal de rode ring niet groter worden, maar alleen de omringende huid tijdelijk verkleuren. Dus je kunt gerust de jeuk met een verzachtend middel proberen te verminderen.

Ik ga ervan uit dat jij wel direct de teek op de juiste manier uit jouw huid hebt verwijderd!
Amadea