waarom wordt vitamine c vaak in kauwtabletten aangeboden?

Vitamine c is een zuur en dus schadelijk voor het gebit. Waarom wordt dit dan toch juist vaak als kauwtablet aangeboden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Veel mensen hebben moeite met het slikken van pillen. Ze krijgen ze gewoon niet weg, terwijl bijv een complete bitterbal in een keer doorslikken vaak geen moeite kost. Heb er zelfs soms ook wel last van.

De fabrikant is dus op zoek gegaan naar alternatieven. Kouwtabletten, zuigtabletten en bijv korrels. Het voorziet in een behoefte. De consument moet zelf maar bepalen wat hij belangrijk vindt, ook qua gebit en wat hij gaat kopen. Juist goed, dat de fabrikant dit niet allemaal voor de consument beslist.
10 jaar geleden
Voor het gemak,je kan ze innemen wanneer je wil,geen water bij nodig,en ze zijn nog lekker ook.
En zeg zelf, beter zo,n kauw tablet dan zo,n pil doorslikken.