Zijn er interacties/contra-indicaties tussen deze geneesmiddelen? (Cymbalta, Zaldiar en Mirtazepine)

Het gaat om Cymbalta 60mg (1x 's ochtends);

Zaldiar 37,5 mg (2x per dag, minimum 6 uur er tussen)

En Mirtazepine (15mg 's avonds);

Weet iemand of er interacties/contra-indicaties zijn als men deze 3 geneesmiddelen op dezelfde dag zou gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Kun je dit niet beter bij de apotheek vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed idee Risuka, apotheek hoort je dit zo te kunnen vertellen!

Het beste antwoord

Als je deze medicijnen voorgeschreven hebt gekregen en je geeft het recept af bij apotheek, dan is het zo dat de apotheek verplicht is deze medicatie te checken of het met elkaar gebruikt mag worden! Als dan blijkt dat ze niet met elkaar gebruikt mag worden, dan geeft jou apotheek dat aan jou door! Je schrijft in je vraag dat je die medicatie al gebruikt, dus is het waarschijnlijk zo dat het geen kwaad kan dat je ze tegelijk gebruikt! Anders had jou apotheek dat wel aangegeven en ook gezegd dat je contact moest opnemen met je behandelend arts! Apotheken zijn dus verplicht om dit na te gaan, voordat je het medicijn gaat gebruiken! Zowel als je ze in 1x voorgeschreven hebt gekregen als zowel apart! Ik heb namelijk ook een aantal medicijnen die niet met elkaar gebruikt mogen worden en dat heeft mijn apotheek mij gezegd, toen ik die medicatie voor het eerst kreeg! Heb ze apart, dus niet in 1x, voorgeschreven gekregen! Moest toen ook contact zoeken met mijn behandelend arts en die heeft toen aangegeven dat ik ze dan gewoon met elkaar mocht gebruiken! Jou behandelend arts kent jou het beste op het gebied van hoe jij reageerd op medicatie! Hoop dat dit antwoord jou wat geruststeld! Groetjes horselover1982