Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is haren uittrekken slecht en waarom?

Is haren uittrekken (met een plat pincet) slecht en waarom? Nadat ik mijn hoofd heb gestoten, groeien haren een beetje vreemd uit de hele kleine wond en die probeer ik uit te trekken. Gevolg is dat het lijkt alsof ik hoofdpijn krijg. Hoe kan dat?

3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Kans dat ze niet weer terug groeien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het kan wat pijnlijk zijn, maar is niet per se slecht.
Door een haar uit te trekken, trekt de huid van je hoofd strak. Dat kan wat pijn en ongemak op de hoofdhuid veroorzaken.
In tegenstelling tot wat nog vaak wordt gedacht bij het uittrekken van een haar, wordt het haarzakje niet verwijderd. De haarwortel zal meegetrokken worden, het haarzakje zelf niet. Na een rustperiode zal de haargroei zich herstellen. Het haar groeit weer terug.
Pas door bijvoorbeeld een laserbehandeling worden de haarzakjes vernietigd, waardoor haargroei uitblijft.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing