Wat is dit in mijn haar?

Ik heb al enkele dagen jeuk op mijn hoofd, dit steeds op dezelfde plaatsen. Et zijn enkel rode vlekjes op mijn hoofdhuid te zien. Nu heb ik gister en vandaag iets uit mijn haar gehaald (zie afbeelding), ik heb zo een dingen er al 5 keer uitgehaald tot nu toe. Het is wat grijsachtig en als je het tussen je nagels zet en er op duwt “petst” dit kapot. Er komt dan ook een kleine hoeveelheid van een soort van vloeistof uit. Daarna lijkt het wat doorzichtig.

Iemand die weet wat dit is???? Want ben bang dat dit iets te maken heeft met luizen

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.1K
Pieterke
2 jaar geleden
Misschien inderdaad een hoofdluis maar ik ben geen expert. Kijk hier even voor informatie:
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/hoofdluis-pediculosis-capitis/
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik twijfel erover want het bewoog ook niet, op de foto heb ik het ook nog niet kapot gepitst

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat je inderdaad hoofdluis hebt... zie bron.
Op je plaatje is (heel klein) een ei van de hoofdluis te zien.
Toegevoegd op 03 december 2021 10:40: tekst