Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een inhalatieallergie krijgen door polyester?

Ik heb dit weekend een nieuwe tas gekocht van polyester en deze is een beetje fluffy (van teddystof). Helaas merkte ik vandaag dat het bijna leek als of ik allergisch van voor deze tas. Ik moest de hele tijd niezen als ik in de buurt was van mijn tas. Ik vraag mij dus af of je een inhalatieallergie kan hebben voor polyester (geen contactallergie!)?
Hier een linkje van mijn tas: https://www.sissy-boy.com/dames/bruine-teddy-shopper-00051006-185.html
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
Pieterke
2 jaar geleden
Ik denk meer dat het aan de teddystof ligt. Ik heb ooit een knuffelkonijn gehad van zo'n soort stof. Ik moest elke keer hoesten als ik daar naast zat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ben je ook allergisch voor een fleece trui, vest of deken ? Zo nee, dan denk ik niet dat je allergisch voor de tas bent.
Heb je bij deze 'fluffy' producten wel vaker last, dan is de kans groot dat het eigenlijk om huisstof/huisstofmijt gaat. De tas een keer goed wassen wil dan vaak al helpen.

Het is overigens wel zo de wanneer je DENKT dat je ergens allergisch voor bent, dat je lichaam ook vaak reageert alsof het werkelijk allergisch is.

Het kan dus heel echt voelen, terwijl het gewoon ' tussen de oren' zit. (Laat het daarom testen)
Voordeel van iets tussen de oren is, dat het ook andersom werkt. Vertel jezelf dat het onzin is en negeer je angst, dan zullen ook de klachten verdwijnen.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding