Weet iemand de bijwerkingen van de Mexicaanse giep- vaccinatie?

Ik werk in de gezondheidszorg en kom dus voor die prik in aanmerking.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is vooralsnog onduidelijk of het vaccin tegen de Mexicaanse griep ernstige bijwerkingen heeft. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan pas in september worden begonnen met klinisch onderzoek onder volwassenen en zullen de eerste uitkomsten in december worden verwacht.
Viroloog Ab Osterhaus vindt het ‘verbazend’ dat verpleegkundigen zich zorgen maken over bijwerkingen van de vaccinatie tegen Mexicaanse griep. ‘De risico’s van vaccineren zijn heel erg klein en wegen niet op tegen de voordelen. De grootste bijwerking is dat er na de vaccinatie –die lokaal in de arm gegeven wordt- een kleine zwelling kan optreden die na een dag weer weg is. Verder kunnen mensen zich een dag iets minder goed voelen.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het verbazend dat een viroloog als Ab Osterhaus zulke uitspraken doet over een amper getest middel...

Andere antwoorden (3)

Dat is nou juist het probleem met die vaccinatie: het vaccin zit nog in de testfase. Het is dus niet zeker welke bijwerkingen de vaccinatie zal hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijwerkingen zijn nog niet bekend. In september dacht ik worden de eerste vaccinaties gegeven. Iedereen die dan last van bijwerkingen heeft moet dat melden zodat pas in december bekend is wat de bijwerkingen zijn.

Ik zou deze prik dus ook beslist weigeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fabrikant van tamiflu wilde het medicijn produceren onder de voorwaarde dat ze niet aansprakelijk zijn voor de bijwerkingen. dit omdat ze niet weten wat de bijwerkingen zullen zijn. de regering is hier mee akkoord gegaan.

Het aantal meldingen van bijwerkingen na het gebruik van Tamiflu is in één week tijd verdubbeld. Er zijn afgelopen week 143 meldingen bij de Drug Safety Watchdog binnengekomen, totaal heeft men nu 293 meldingen over bijwerkingen ontvangen. De bijwerkingen zijn o.a. hart-en oogproblemen en psychiatrische stoornissen. Eerder bleek al dat bij meer dan de helft van de kinderen die Tamiflu geslikt hadden last kregen van misselijkheid en nachtmerries.

Dit artikel komt van de Daily Mail.

Niet onschuldig
Momenteel kreeg een Britse veiligheidswaakhond al 150 meldingen binnen van negatieve reacties op Tamiflu, waaronder één onverklaarbaar overlijden. Bij 59 van de gevallen gaat het om slachtoffers jonger dan 14. Japan adviseerde gisteren alle huisartsen om de medicatie niet aan jongeren tussen 10 en 19 jaar te geven omdat het neveneffecten als verwarring en nare dromen kan veroorzaken. Britse huisartsen krijgen ook steeds meer klachten over neveneffecten van Tamiflu. "Dit is niet het onschuldige medicijn dat de bevolking denkt dat het is", aldus een Britse dokter. (ep)
Bron : HLN

Er wordt steeds meer bekent van de bijwekingen van tamiflu...het loont de moeite om om bijwerkingen tamilfu te googlen, de informatie is lang niet altijd het zeflde op de sites. dus het blijft lastig!.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar het gaat niet om tamiflu. Dit is de antbiotica die je krijgt als je de griep hebt. Het gaat mij om de vacinatie die de griep moet voorkomen.