Als je niet de waarheid vertelt op een chatbox, loop je dan toch nog gevaar?

Ik bedoel eigenlijk of je gevaar kan lopen in een chatbox als je zegt 'Ik ben Truusje, 18 jaar en kom uit Amsterdam-Zuid.' terwijl je bijvoorbeeld Els heet, 52 bent en in Utrecht woont ofzo. Kun je dan toch nog gevaar lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Als je anderen helemaal geen persoonlijke informatie over jezelf geeft, loop je geen gevaar.
13 jaar geleden
Nee tuurlijk niet! Maak je niet druk, iedereen is fake het net! Ik zeg ook altijd dat ik 30 ben maar ben eigenlijk 20 :)\Gevaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar aan wat je onder gvaar lopen verstaat.
het gevaar van ontmaskerd worden, misschien wel.
Het gevaar van enge figuren aan de andere kant van de chatbox, als je geen foto's van jezelf doorstuurt(en dat zul je in dit geval niet doen) geen specifieke namen en adressen doorgeeft is er weinig tot niets aan de hand.
Je kunt wel het gevaar lopen dat je vergeet dat je Truusje heet en uit Amsterdam komt of helemaal niets weet over Amsterdam. maar dan neem je een nieuwe nick, en begin je opnieuw
anneliez
13 jaar geleden
ach ... iedereen speelt op een chatbox de rol die hij/zij wil. soms valt wer eens iemand door de mand. tja... er lopen van die types rond die daar heel erg van over de rooie gaan. zolang je niet met je prive-gegevens te koop loopt op intetnet (in combinatie met je nickname) is er niet veel aan de hand.
vergeet alleen niet dat in.princiepe alles wat je op internet doet terug te voeren is naar je ip-adres. als iemand je echt wil vinden, of instanties, dan ben je wel te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je zelf niet gaat geloven dat je het echt bent is er niets gevaarlijks aan, een beetje dromen mag best, het is een soort rollenspel en als je daar niemand mee kwaad doet is het voor jou en die gene niet gevaarlijk. \
Het is ook niet strafbaar als je je gewoon aan de regels houd van het "spel".

Eerder een leuke tijdverdrijf want je zult je er wel beter van voelen als je ineens 34 jaar jonger wordt behandeld.
En val je uit je rol, dan maak je toch gewoon een nieuw profiel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt eraan wat je op de chatbox aan t doen ben.geef je jezelf uit voor een 18 jarige om met jongeren te kletsen terwijl je veel ouder bent,wordt t wel verdacht.zeker als je gaat afspreken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je alleen op de chatbox blijft, loop je geen gevaar. Maar als je afspraken met anderen gaat maken wel. De kans is namelijk aanwezig dat als jij zegt dat je Truusje van 18 bent, dat je te maken krijgt met iemand anders die ook niet de waarheid vertelt. Hij zegt dan misschien dat hij Bert van 20 is, terwijl hij in werkelijkheid Willem-Erin van 46 is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je zelf maar niet gelooft wat anderen in zo'n chatbox allemaal vertellen, hoef je geen gevaar te lopen.

Geen webcam aanzetten.