Hier zie je een test van beste neurochirurgen en ziekenhuizen voor een hernia.
Sterkte en succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier kun je ook het één en ander vinden:
http://www.zorgkaartnederland.nl/zorgverlener/neurochirurg-malessy-m-j-a-leiden-837
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze zeggen dat er in het ziekenhuis van Leidschendam een hele goede afdeling is voor rugpatienten. Zij zijn voorloper met technieken e.d.. Ik ben er zelf heen geweest maar heb mij niet laten opereren maar wanneer wel zal ik het zeker daar laten doen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
ik heb een hernia operatie gehad in belgie ,gent en brugge staan er om bekend .sterkte
Voor een goede behandeling van aandoeningen op het gebied van houding en beweging kan je het beste terecht in de Sint Maartenskliniek in Ubbergen (bij Nijmegen). Zie voor gegevens over tevredenheid na een hernia-operatie daar: http://www.maartenskliniek.nl/behandelingen/operaties/rug/weghalenhernia/?view=Print
Amadea
12 jaar geleden
Als je het hebt over een rug-hernia en een HNP dan heb ik hele goede ervaringen met neurochirurg B.A. Coert.
Hij werkt in het Amsterdams Medisch Centrum. In het OLVG doet hij ook eens in de week de HNP operaties.

Voordat ik me met mijn HNP op L4L5 bij het OLVG meldde heb ik ook eerst alle resultaten van de diverse ziekenhuizen na geplozen.

Maar; de operatie kan ook nadien nog verknalt worden. Bijvoorbeeld door te snel te veel van jezelf te vragen.
Of soms ook doordat de verpleging te kort schiet.

Als je kunt kiezen, ga dan naar het AMC.

En pas alsjeblieft op met fysiotherapeuten.
Die hebben te vaak veel te laat door dat het een echte HNP betreft en laten je veel te lang aan modderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat "aan laten modderen" kan hele grote gevolgen hebben. Vooral als ze "manuele therapie" gaan toepassen -dat is je ruggewervels manipuleren- terwijl er al een uitgestulpte tussenwervelschijf zit.
Die manuele therapie kan de zaak heel snel doen verslechteren. Sommige fysiotherapeuten weigeren dat te onderkennen.